יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד נאם היום (חמישי) בוועידת ההסתדרות השנתית, ונראה כי ניסה להעביר מסרים לממשלה שתשנה מדיניות, למרות שזו הנוכחית בראשותו יאיר לפיד, היא ממשלת מעבר שאין ביכולתה לקבל החלטות כלכליות חדשות - שיכולות להראות ככאלה המקדמות כלכלת בחירות, וממשלה חדשה לא ברור מתי תקום.
"לא אתן שתהיה מדינה עשירה עם עודפי הכנסות ואזרחים עניים", טען בר דוד, ושיגר איום מרומז: "הכסף חייב להגיע לאזרחים ולעובדים במדינת ישראל. חייבת להיות מדיניות שמעודדת צמיחה ותומכת באזרחים, בטח בזמן של עליית יוקר המחיה. אל תחכו שנצא לרחובות".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד
(צילום: דוברות ההסתדרות)
בר דוד התייחס לעסקת החבילה שנחתמה לפני יותר מחצי שנה והייתה אמורה להביא לעליית שכר המינימום לפני שלושה חודשים אך לא עברה בכנסת, והפנה אצבע מאשימה לחברי הכנסת והממשלה "שרבו ביניהם".
הוא התגאה בכך שההסתדרות "חזרה לשורה הראשונה של מקבלי ההחלטות במדינת ישראל" והבהיר כי השיוך של ההסתדרות למפלגת העבודה כבר אינו קיים: "עם כניסתי לתפקיד חיכתה על שולחני ערימה של חוקים כנגד ההסתדרות, והיום אני יכול לומר לכם - אין יותר איומי חקיקה כנגד העובדים והגמלאים בישראל. אנחנו כיום במקום אחר, פועלים בכל המפלגות, לא עוד מפלגה שיש לה הסתדרות ולא עוד הסתדרות שיש לה מפלגה. הימים האלו הסתיימו".
בר דוד המשיך להעביר מסרים של שיתוף פעולה, אך גם בהם נשאר איום מרומז למה יקרה אם לא: "אני מאמין בתהליך שינוי ה-DNA של ההסתדרות. בעבר הפכתי שולחנות והיום אני משתדל לשבת סביב שולחנות. אפשר להשבית את המשק בישראל בשיחת טלפון אחת. יחד עם זאת אני מאמין בהידברות, שותפות עם המדינה והמעסיקים על מנת לקדם ביחד את המשק והחברה הישראלית. השותפות עם דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, ועם חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מוכיחה את עצמה מדי יום. נמשיך ביחד עם שר האוצר, הממונה על השכר באוצר וצוותו ועם ארגוני המעסיקים לדחוף קדימה את המשק הישראלי".
יש לציין כי לוועידה הגיעו לדברי ההסתדרות חברי כנסת מסיעות שונות, בהם יואב גלנט, אפרת רייטן, אמיר אוחנה, גלעד קריב, מירי רגב, ואבי דיכטר. בנוסף הגיע יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי.

"מדיניות כלכלית אחראית של הממשלה"

במקביל לכינוס ההסתדרות נערך הכנס השנתי של הרשות להשקעות בשיתוף התאחדות התעשיינים שבראשה עומד רון תומר, שמשמש גם כיו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, גוף מקביל לנשיאות המגזר העסקי.
בניגוד לדבריו של בר דוד כלפי הממשלה, תומר אמר בכינוס כי "בזכות מדיניות כלכלית אחראית, ישראל הגיעה למשבר הכלכלי העולמי במצב יחסית טוב - אין גירעון והאינפלציה פה היא חצי ממה שבשאר העולם. זה מוכיח שבהתנהלות נכונה אפשר גם במצב הנוכחי להוביל את המשק לצמיחה ולעודד השקעות". כמו כן, הוסיף כי "אנחנו לא יכולים ולא רוצים להתחרות מבחינת השכר עם מדינות כמו טורקיה, שמשלמים בהן שכר רעב. אנחנו משלמים לעובדים שלנו שכר גבוה וגאים בכך. צמיחה שלנו תגיע רק מפיריון עבודה גבוה, שאפשר להגיע אליו באמצעות חדשנות".
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי הוסיפה: "השקעות הון בתעשייה הן יעד אסטרטגי ברמה הלאומית. עלינו להבטיח כי ההשקעות בתשתיות אנושיות, כלכליות ופיזיות יעשו במקומות בהם יש פוטנציאל השפעה ארוך טווח, זאת כדי להגביר פריון ולוודא כי הצלחת התעשייה תטיב גם עם הפריפריה החברתית והגאוגרפית".