אייל רביד, הבעלים של רשת ויקטורי, הודיע היום (ראשון) כי יסרב לבקשות של היבואניות השונות לעליית מחירים. האחרונות שביקשו העלאת מחירים הן דיפלומט, שסטוביץ (על חלק מהמותגים) וקימברלי קלארק (יצרנית ויבואנית). חלק מההתייקרויות אמורות להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט.
"הנחיתי את התפעול לצמצם מדפים לחברות הגדולות שדורשות עליית מחירים ומייבאות את המותגים המובילים והיקרים, ולתת קדימות למותגים חליפיים/כחול לבן, של ספקים קטנים ויצרנים מקומיים, כפי שעשינו בקטגוריית השוקולד בעקבות משבר שטראוס", מסר רביד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף ויקטורי ברחובות
סניף ויקטורי ברחובות
סניף ויקטורי
(צילום: קובי קואנקס)
"בנוסף, הנחיתי את הדילרים הפרוסים ברחבי העולם ומסייעים לוויקטורי במהלכי הייבוא המקביל, להעמיק את החיפוש ואת הבאת המותגים היקרים בייבוא מקביל, בנוסף לפסטה ברילה, קולגייט לסוגיו, אג'קס, אולווייז דיאו, אקס ועוד, שכבר היום אנו מוכרים מייבוא מקביל.
"כבר שנים אני אומר שהפתרון ליוקר המחיה נמצא אצל הצרכנים. אנו בוויקטורי עושים הכל על מנת להיאבק ביוקר המחיה, עכשיו הגיע זמן צרכן. הזמן שבו הצרכן לא יושיט ידו באופן אוטומטי למותג המוביל. במידה שזה יקרה, נוכל לעשות מהפכה של ממש בדיוק כמו באירופה וארה"ב".
כזכור, בסוף השבוע שופרסל הודיעה כי היא מסרבת לבקשת העלאת המחירים של דיפלומט, אחרי שאנשי ההסתדרות הפגינו מול ביתו של נעם וימן, הבעלים של היבואנית והמפיצה מהגדולות בישראל.

סטארקיסט, היינץ ומילקה: המוצרים שדיפלומט תייקר

דיפלומט הודיעה לקמעונאים כי תייקר מוצרים רבים בין היתר: סטארקיסט, היינץ, מילקה, אוריאו, ג'ייקובס, קלוגס, פרינגלס, טמפקס, אריאל, הד אנד שולדרס פנטן ופיירי שיתייקרו בעד 23%. גם היבואנית שסטוביץ (מאסטר שף וריו מארה) והיצרנית קימברלי קלארק (האגיס, לילי, קלינקס) יצאו בהודעות דומות. שופרסל עצמה ייקרה עמלות לספקים על שימוש במרלו"ג שלה.
בימים האחרונים תוכנית הטלוויזיה הצינור יצאה בקמפיין נגד דיפלומט ובו קראה בין היתר לוותר על טונה סטארקיסט ולקנות מותגים מתחרים. מחירי סטארקיסט ירדו בשבוע האחרון בגלל מבצע שתוכנן לקראת ט' באב, ימים בהם צרכנים שומרי מסורת קונים יותר דגים וטונה. גם יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד קרא לא לקנות מוצרי דיפלומט, קימברלי קלארק ושסטוביץ.
יש לציין כי דיפלומט החלה בשיחות עם הרשתות לאור התגובות שלהן. בנוסף, לכולן יש מלאים ולא צפויים מחסורים במוצרים.
מקבוצת שופרסל נמסר: "שופרסל לא תיענה לבקשת דיפלומט, שכן העלאת מחירים לצרכן אינה באה בחשבון בעת הזו. נעשה כל שביכולתנו על מנת להילחם ביוקר המחייה בישראל ולאפשר ללקוחותינו מחירים הוגנים ואת הצעת הערך הטובה ביותר״.
בניגוד לוויקטורי, שופרסל לא הזכירה את ההתייקרויות שחברת שסטוביץ ביקשה במותגים כמו מאסטר שף וריו מארה, וכן לא התייחסה להתייקרויות של קימברלי קלארק בחיתולי האגיס, נייר טואלט לילי ומולט שמורת טבע, מוצרי קלינקס וניקול. כמו כן, רוב הרשתות נעתרו לבקשות חברות מסוימות להעלאות מחירים. בין היתר סנו, הנקל סוד ונטו.

לפיד: "מברך את הרשתות על הסירוב להעלות המחירים"

גם ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס היום לרצון של היבואניות להעלות את המחירים, ובאופן כללי ליוקר המחייה: "כל מי שחושב שיש לו מונופול על מוצרים מסוימים, טועה. 15 שנה לא עשו פה כלום לגבי יוקר המחיה, אבל הממשלה הזו היא אחרת: הדלק יורד היום בחצות, בשקל וחצי לליטר, התחלנו רפורמה בתחום הייבוא, ואנחנו נחושים להמשיך אותה בכל הכוח.
"כמה מרשתות השיווק הגדולות הודיעו השבוע ליבואנים שהן מסרבות להעלות מחירים של מוצרי פארמה, קפה, אבקת כביסה, ועוד שורה של מוצרים. אני מברך אותם. כך צריך להיות. גם הממשלה לא תעמוד מנגד. אם יבואנים מעלים מחירים באופן לא מרוסן, הם יגלו שפתחנו את השוק לייבוא מקביל, הסרנו חסמים במשרדי הכלכלה והבריאות, ובעיקר הבאנו תחרות לשוק".