רשויות הבריאות בבלגיה הורו היום (שישי) לקבוצת פררו האיטלקית להשעות את הפעילות במפעל שלה בבלגיה, בעקבות חשד לעשרות מקרים של סלמונלה במוצרי קינדר שמיוצרים במפעל. השבוע התבצע איסוף יזום גם בישראל של חלק מביצי ההפתעה של "Kinder Surprise" בעקבות החשדות לסלמונלה, ביניהם ביצת קינדר מקסי בגודל 100 גרם ושוקו בונס קינדר, המיוצרים במפעל בבלגיה.
פררו, שהודיעה על ריקול למספר מוצרים שלה שנמכרים בין היתר בספרד, בריטניה, אירלנד וארצות הברית, לא קישרה במפורש את הריקול למקרי הסלמונלה, אולם הרשויות בבלגיה טוענות כי אושר קשר בין יותר ממאה מקרים של סלמונלה שהתגלו במשך מספר שבועות לייצור במפעל של פררו בבלגיה.
ביום רביעי השבוע, סוכנות הבריאות של אירופה מסרה כי היא חוקרת עשרות מקרים של סלמונלה אשר קשורים לאכילת השוקולד המיוצר במפעל בלפחות תשע מדינות, בעיקר בקרב ילדים מתחת לגיל 10.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
המוצרים שהחברה הודיעה על איסוף יזום שלהם בישראל
המוצרים שהחברה הודיעה על איסוף יזום שלהם בישראל
המוצרים שהחברה הודיעה על איסוף יזום שלהם בישראל
בארץ הודיעו באותו היום על איסוף יזום כאמור של כמה מוצרי קינדר בארץ, ביניהם קינדר ביצת הפתעה מקסי ביצת ענק בגודל 100 גרם, ומוצרי שוקו בונס באריזות 46 גרם ו-125 גרם. המוצר הראשון נמכר ברשתות לכבוד פורים בלבד, ויצא מהמגוון לקראת פסח בשל ענייני כשרות. הוא נמכר בפיצוציות ובחנויות ממתקים. המוצר השני נפוץ יותר, אבל שניהם לא מהווים את עיקר המכר של קינדר בארץ, ונחשבים למוצרים זניחים.
נציגת פררו בארץ, פרימיום חברה לדברי מתיקה ולמסחר בע"מ, הודיעה כי מארזי שלישיית ביצי קינדר Surprise וג'וי 20 גרם לא נאספים ולא קשורים לאירוע שכן קינדר Surprise שנמכר בישראל מיוצר באיטליה, וקינדר ג'וי - מיוצר בדרום אפריקה. עם זאת, יש לציין כי יש לא מעט יבוא מקביל של קינדר בארץ.
הרשויות הבלגיות מסרו כי ההחלטה להשעות את הייצור במפעל התקבלה לאחר שהגיעו למסקנה שהמידע שמעבירה פררו אינו מלא, והודיעו כי חידוש הפעילות תתרחש רק לאחר שהחברה תוכיח כי המפעל עומד בכל כללי הבטיחות במזון.
מפררו נמסר כי בשל בעיות פנים ארגוניות נוצר עיכוב בשיתוף המידע בזמן.
הייצור במפעל מהווה כ-7% מסך מוצרי קינדר ברחבי העולם, נמסר מפררו.