בית המשפט למשפחה בירושלים דחה לאחרונה אישה שתבעה שהפרוד שלה ישלם לה ולשלושת ילדיה מזונות בסך 49 אלף שקל בחודש, וקבע שהיא תקבל 1,700 בלבד.
מאז הפרידה מתגוררים שניים מילדיהם אצל האב והבת השלישית מחלקת את זמנה בין ההורים. בתביעת המזונות שהגישה האישה בפברואר 2020 היא סיפרה שלפני הפרידה היא נהנתה מרמת חיים של "האלפיון העליון", הודות לכך שבעלה הכניס כ-158 אלף שקל בחודש. לדבריה הם גרו בבית מפואר ואורח חייהם כלל בין היתר טיולים יוקרתיים ולינה בסוויטות.
1 צפייה בגלריה
גירושים אפורים
גירושים אפורים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לטענתה, בניגוד לפרוד העשיר שלה, היא מרוויחה 2,500 שקל בחודש בלבד ובנסיבות אלה מוצדק לחייב אותו במזונות ילדים בסך 39,096 שקל, בתוספת 10,000 שקל כדמי מדור.
מנגד טען הבעל שהכנסתו החודשית עומדת על 13 אלף שקל בלבד. הוא כפר בגרסת פרודתו שלפיה המשפחה נהנתה מרמת חיים של האלפיון העליון. בפועל, לטענתו, הם חיו מעבר ליכולותיהם ואביו סייע להם כלכלית. בנסיבות אלה הוא עתר לדחיית התביעה, המופרכת והמופרזת לשיטתו.
גרסת לגבי גובה הכנסותיו התבררה עד מהרה כלא מדויקת, בלשון המעטה. רואה חשבון שמונה כמומחה בתביעה הרכושית בין הצדדים קבע ששווי אחזקותיו בחברה הנמצאת בשליטתו המלאה הינו 4.67 מיליון שקל.
עו"ד שמעון סויסהעו"ד שמעון סויסה
בנוסף, הבעל העיד שהוא מושך מדי חודש 100 אלף שקל מחשבון החברה, כאשר 80% מהסכום מוקצה למילוי צורכי ילדיו. "בחקירתו הודה הנתבע אפוא שצרכי הילדים עולים לסך של 80,000 שקל ומשולמים מחשבון החברה", כתבה השופטת אורית בן דור ליבל.
גם המומחית שמונתה לקביעת המזונות הזמניים שפכה אור על הרגלי חייה הראוותניים של המשפחה. לדבריה הצדדים סיגלו לעצמם "חיים טובים ונוחים, שפע כלכלי וחופשות תכופות במלונות מפוארים", כאשר האב "מפנק את הילדים ללא פרופורציה". עוד נמצא שהאב מעסיק בביתו שלוש עוזרות לניקיון ולבישול, וילדיו המתגוררים אצלו נהנים מחוגים, דיאטנית ומאמן אישי.
ואולם, השופטת ציינה שבפועל ישנו ערפל סביב הכנסתו המדויקת של הבעל. היא דחתה את גרסאות הצדדים וקבעה שהכנסתו לצורך הדיון בתביעה הינה 60 אלף שקל בחודש. למרות זאת, וחרף הפער העצום בין הכנסות הצדדים, היא קבעה שלנוכח מגורי שניים מהילדים עם האב, אין הצדקה להשית עליו מזונות ביחס אליהם.
לגבי הבת הנוספת קבעה השופטת שהאב ישלם 1,700 שקל בחודש, ושהסכום "משקף את יחס הכנסות הצדדים ויאפשר קיום כלכלי של שני התאים המשפחתיים ומשקי הבית של ההורים", תוך שיאפשר לילדה רמת חיים דומה בשני הבתים של הוריה שנפרדו. לנוכח הפער בין הסכום הנתבע לזה שנפסק, חויבה האישה לשלם לפרוד שלה הוצאות משפט בסך 12 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ האם: עו"ד צבי זף • ב"כ האב: עו"ד רות דיין וולפנר • עו"ד שמעון סויסה עוסק בדיני משפחה • הכותב לא ייצג בתיק • בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של אתר פסקדין • ynet הוא שותף באתר פסקדין