יורש ענקית האופנה שאנל, היהודי ז'ראר ורטהיימר (72), הפך לתושב שווייץ העשיר ביותר במדינה, אחרי שהונו זינק ל-47.6 מיליארד דולר, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג.
הסיבה להפיכתו לאיש העשיר בשווייץ היא הזינוק במכירות של מוצרי אופנה, טיפוח ובכלל מותרות, ברחבי העולם בשנתיים האחרונות. שאנל רשמה הכנסות שיא של 17.2 מיליארד דולר ב-2022. לוורטהיימר גם לא מעט נכסים, ביניהם שלושה כרמים וגם סוסי מרוץ בצרפת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
חנות של שאנל
חנות של שאנל
חנות של שאנל
(צילום: AP)
ז'ראר הוא הנכד של פייר ורטהיימר, שנכנס לשותפות עם קוקו שאנל מספר שנים אחרי שהקימה את החברה, והיה אחראי על ייצור הבשמים שלה. במהלך מלחמת העולם השנייה ניסתה קוקו שאנל, שהייתה ידועה בתמיכתה במפלגה הנאצית, לנצל את היותו יהודי ולנשל את ורטהיימר מהחברה, אבל הוא עוד קודם לכן העביר את חלקו לחבר משפחה מרקע נוצרי בשם פליקס אמיו, שלאחר תום המלחמה השיב אותה לבעלותו.
בהמשך משפחת ורטהיימר חזרה לעבוד עם קוקו. לאחר מותה ב-1971 רכש אלן, בנו הבכור של ז'אק, את חלקה באימפריית האופנה וצירף את אחיו ז'ראר כמנהל-שותף. הונו של אלן בן ה-75 מוערך גם כן ב-מעל 47 מיליארד דולר, אבל הוא לא מתגורר בשווייץ אלא בניו יורק.