האיש העשיר בעולם, ברנאר ארנו, מחזק את האחיזה המשפחתית בתאגיד לואי ויטון שבבעלותו. ברנאר הודיע על מינויה של בתו דלפין למנכ"לית כריסטיאן דיור, מהמותגים המובילים של הקבוצה.
במקביל, פייטרו בקארי, שהיה מנכ"ל דיור בארבע השנים האחרונות, יחליף את מנכ"ל לואי ויטון, מייקל בורק. "את שניהם מכבדים מאוד בחברה, מדובר בקידומים הגיוניים", אמרה נטשה בריליאנט, אנליסטית של קרדיט סוויס.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
דלפין ארנו
דלפין ארנו
דלפין ארנו
(צילום: AP)
דלפין ארנו, בת ה-47, עבדה בלואי ויטון בעשור האחרון לצדו של בורק, וקודם לכן עבדה במשך 12 שנים גם בדיור. בורק (65), שהוא הסגן הוותיק ביותר של ברנאר ארנו, והיה גם יו"ר טיפאני, מותג התכשיטים של תאגיד לואי ויטון, ימשיך לעבוד לצדו של האיש העשיר בעולם, אך בחברה לא מסרו מה יהיה תפקידו החדש.
בורק, שנחשב לאחד המנהלים המשפיעים ביותר בתעשיית האופנה, פיקח על הצמיחה הגוברת של לואי ויטון, מותג היוקרה המוביל בעולם, ובין היתר מילא תפקידים משמעותיים בהכנסת אופנת וסגנון הרחוב לתוך תחום היוקרה.
בקארי, מחליפו של בורק כמנכ"ל לואי ויטון, שניהל בעבר גם את המותג פנדי בבעלות התאגיד, הגדיל את המכירות בכריסטיאן דיור פי שלושה במהלך כהונתו ל-6.6 מיליארד אירו, כך לפי הערכות המומחים. בקארי דחף את החברה ליצור מוצרים חדשים, כולל אביזרי חוף כמו גלשנים וערסלים, והגדיל את כמות הלקוחות על ידי הקמה של חנויות זמניות במקומות נופש, כולל מיקונוס וסנטה ברברה.
שינויי התפקידים האחרונים בלואי ויטון, שייכנסו לתוקפם בפברואר, מגיעים לצד מינויו של אנטואן ארנו (45), בנו של ברנאר, לעמוד בראש חברת האחזקות המשפחתית. הידוק האחיזה המשפחתית באימפריית האופנה מגיע על רקע גל של יורשים בחברות אחרות באירופה כמו למשל פראדה וזארה.
2 צפייה בגלריה
אנטואן (מימין), ברנאר ודלפין ארנו
אנטואן (מימין), ברנאר ודלפין ארנו
אנטואן (מימין), ברנאר ודלפין ארנו. הכל נשאר במשפחה
(צילום: AP)
בכלל, כל ילדיו של ברנאר אנרו ממלאים תפקידים ניהוליים במותגי לואי ויטון השונים, כאשר מנהלים בכירים חונכים ומטפחים אותם כשהם עולים בסולם הדרגות. בנוסף לדלפין ואנטואן, אלכסנדר (30), אחראי על מוצרים ותקשורת בטיפאני, פרדריק (28) הוא מנכ"ל מותג השעונים היוקרתי TAG Heuer, וז'אן (24) הוא ראש מחלקת השיווק ופיתוח המוצרים בחטיבת השעונים של לואי ויטון.
ברנאר ארנו בן ה-73 לא מראה סימנים שהוא מתכנן לפרוש בקרוב, ובכלל אוהב שלצד ילדיו יהיו אנשים עם ניסיון. דוגמה לכך היא ההחלטה שלו להעלות את הגיל המקסימלי למנכ"ל תאגיד לואי ויטון מ-75 ל-80.