חברת פרטנר תקשורת תעניק הטבה בשווי כולל של שלושה מיליון שקלים לכלל מנויי הסלולר שלה. כך עולה מבקשה לאישור הסדר פשרה שהוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי מרכז, במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד פרטנר תקשורת עוד בשנת 2017. יודגש, כי הסדר הפשרה שגובש כפוף לאישור החלטת בית משפט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
במסגרת הבקשה נטען כי פרטנר עשתה בעבר שימוש שלא כדין בנתוני מיקום של לקוחותיה, וזאת לשם מימוש הוראות מכרז שהוציאה משטרת ישראל ל"יוממות וניטור דפוסי תנועות אוכלוסייה". מדובר למעשה במכרז שפרסמה משטרת ישראל באפריל 2016 לקבלת נתוני יוממות וניטור דפוסי תנועות אוכלוסייה על בסיס נתוני סלולר אנונימיים לצרכי מחקר. נטען כי הנתונים היוו חלק מתוכנית אסטרטגית של אגף התכנון והארגון לקבל הערכה של כמות האנשים הנמצאים בפועל בשטחה של כל תחנת משטרה וישמשו בין השאר למטרות מגוונות כמו ניתוח דמוגרפי דינאמי בתחום תחנות המשטרה ובתאי שטח נבחרים, יצירת מדדים, זיהוי מגמות שינויי אוכלוסיה לפי משמרות הסיור ועוד.
1 צפייה בגלריה
סניף פרטנר
סניף פרטנר
סניף פרטנר
(יאיר שגיא)

פרטנר עמדה על כך שלא היתה כל הפרה בנסיבות העניין, כי אין למבקש או לקבוצה עילה כלשהי נגד פרטנר ולחלופין ולמען הזהירות עומדות לה הגנות שונות מפני הטענות וכי גם הטענות לנזקים חסרות בסיס.
עוד טענה, כי פרטנר היתה רשאית לעשות שימוש בנתוני הלקוח לרבות נתוני מיקום לצורך מכרז המשטרה, שהוא מטרה סטטיסטית ולא היתה כל פגיעה בפרטיות והפקת הדוחות היו אנונימיים עבור המשטרה. בנוסף, נטען כי התוצרים שהועברו למשטרת ישראל נועדו לשרת ושירתו בפועל אינטרס ציבורי מובהק.
יש לציין כי הסדר הפשרה שאליו הגיעו הצדדים טרם אושר על ידי בית משפט והושג מבלי שמי מן הצדדיים מודה בטענות הצד האחר.
במסגרת הסדר הפשרה המוצע הוסכם כי לאור קיומו של קושי מעשי רב לאתר באופן פרטני את חברי הקבוצה ולפצותם באופן אישי - בתוך 90 יום מיום שפסק הדין שמאשר את הסכם הפשרה יהפוך לסופי, פרטנר תציע לכלל מנויי הסלולר הטבות בחינם בהיקף מימוש שלא יפחת כאמור משלושה מיליון שקל. הפיצוי יינתן כך שפרטנר תשלח הודעות טקסט לאלו מתוך מנויי הסלולר אשר אינם חסומים לגלישה, במסגרתן יוצע להם לקבל ללא עלות תוספת של גלישה בנפח של 50 גיגה לחודש ובשווי של 19.90 שקל.
עוד הוסכם, כי מנויי סלולר אשר חסומים לשירות גלישה יקבלו הודעת דוא"ל מפרטנר המציעה להם לקבל ללא עלות חבילת חו"ל הכוללת חבילת 1,000 דקות ליעדים נבחרים בחיוג לחו"ל לניצול במשך חודש, בשווי של 19.90 שקל. בתום החודש בו תינתן למנוי הטבת חבילת הגלישה או הטבת שיחות לחו"ל, ייפסק השירות באופן אוטומטי והלקוח לא יחויב בגינו בחודש שלאחר מכן.
את המבקש מייצג עו"ד ראובן מושקין ואת פרטנר תקשורת מייצגת עו"ד אריאלה אבלוב ממשרד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ ושות'.