חברת שיכון ובינוי צפויה להתחיל ולבנות פארק עסקים חדש בקריית אונו. מדובר במתחם הממוקם בסמוך לצומת סביון החדשה על הגבול בין קריית אונו לאור יהודה ומשתרע על פני כ-40 דונם. במתחם שטחי תעסוקה נרחבים, לצד שטחי מסחר וגם מגורים. המתחם שתוכנן על ידי האדריכל אבנר ישר הוא פרויקט עירוב שימושים, מגמה תכנונית שהולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות, המשלבת ייעודים שונים במתחם אחד. היתר הבנייה למתחם התקבל לאחרונה לאחר עבודות דיפון וחפירה שעתידות להסתיים בקרוב. הפרויקט ייבנה בשלבים כאשר החלק הראשון שבנייתו מתחילה בקרוב כולל כ-120 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר. קבלן הביצוע בפרויקט היא חברת סולל בונה.
פארק העסקים, ‏LIBERTY שמו, יכולל סך הכל כ-240 אלף מ"ר תעסוקה ב-9 בנייני משרדים לצד כ-15 אלף מ"ר מסחר, כ-2,000 מ"ר חניונים תת-קרקעיים ופארק בשטח 14 דונם. מהחברה נמסר כי על פי התכנון המתחם צפוי לכלול לצד שטחי התעסוקה גם מוקדי תרבות, כושר, בילוי, פנאי, מסעדות, מועדון הופעות וברים. עוד נמסר כי : "עד כה הושכרו כ-40% מהשלב הראשוני לשוכרי משרדים ומותגי מסחר גדולים". גובה בנייני המשרדים במתחם צפוי לעמוד על בין 10 עד 14 קומות ושטחי הקומות ינועו בין 2,500 מ"ר ל-6,500 מ"ר. בחברת שיכון ובינוי אף מתכננים להעביר את מטה החברה לפרויקט חדש עם אכלוסו בעוד מספר שנים.
1 צפייה בגלריה
פארק העסקים ליברטי של שיכון ובינוי בקריית אונו
פארק העסקים ליברטי של שיכון ובינוי בקריית אונו
פארק העסקים ליברטי של שיכון ובינוי בקריית אונו
(הדמייה: סטודיו 84)
במקביל, במסגרת עירוב השימושים יכלול המתחם גם מאות יחידות דיור. מדובר בכ-700 דירות בנות 2.5 חדרים עד 4 חדרים המיועדות למשפחות, זוגות צעירים וסטודנטים. כחלק ממגמת עירוב השימושים של הפרויקט, דירות המגורים מתוכננות להיבנות במתחם אולם במבנים נפרדים עם כניסה נפרדת. נציין כי בניית המגורים ושיווק הדירות מתוכנן רק לשלבים מאוחרים יותר של הפרויקט.
תמיר כהן מנכ"ל שיכון ובינויתמיר כהן מנכ"ל שיכון ובינויצילום: עמית שעל


תמיר כהן, מנכ״ל שיכון ובינוי התייחס לפרויקט ואמר: ״אזור קריית אונו נחשב לאחד המיקומים הכי מבוקשים ואסטרטגים בגוש דן והסביבה. פרויקט ׳ליברטי׳ עתיד לחולל שינוי משמעותי ביותר ובין היתר, ברמה התעסוקתית, מה שמהווה יתרון גדול עבור אלה המתגוררים בלב ליבן של השכונות באזור. כחלק מכך, יכלול בתוכו כ-9 בנייני משרדים בעוד עובדי המתחם והתושבים יוכלו להנות מבתי קפה וחנויות בוטיק, גינות משחקים ועוד".