אינקה סנטרס (Ingka Centres), זרוע הקניונים של איקאה, החלה בתהליך מכירה של 500 דירות בעיר צ'נגשה בדרום סין. מדובר בפרויקט הראשון עבורה, המערב בין שטח מסחרי ודירות מגורים, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סינדי אנדרסן, העומדת בראש הזרוע מאז פברואר, אמרה כי להערכתה רוכשי הדירות יוכלו להיכנס לדירות במרץ 2022, זאת לאחר שהקניון הצמוד נפתח כבר בשבוע שעבר אחרי כמה עיכובים בשל הקורונה. אינקה סנטרס מפעילה 45 קניונים, שבמרכזם חנויות איקאה ברחבי אירופה, רוסיה וסין, אם כי בסין החברה פועלת תחת השם Livat.
1 צפייה בגלריה
מרכז קניות Livat בעיר צ'אנגשה
מרכז קניות Livat בעיר צ'אנגשה
מרכז קניות Livat בעיר צ'נגשה
(צילום: רויטרס)
בשנים האחרונות חידדה החברה את האסטרטגיה שלה והחלה להתמקד יותר בקניונים שהם למעשה מתחמי בידור שאמורים לשמש כמקומות מפגש חברתיים, זאת בשל המעבר של הצרכנים, בעיקר בסין, לרכישות מקוונות כשהביקורים בקניונים נועדים בעיקר לקניית אוכל או צפייה בסרטים. לפי אנדרסן, שליש מהדיירים כיום בקניון בצ'נגשה הם קמעונאיים.
ההתרחבות לדיור נועדה לספק תזרים הכנסה נוסף, שמתבסס על תהליך האורבניזציה המהיר שעובר על סין. בבניין המגורים המדובר יהיו מלבד דירות גם חדר כושר וחללי עבודה שיעוצבו בשיתוף עם איקאה, ואמורים למשוך אנשים שעובדים מהבית.
הפרויקט בצ'נגשה הוא הקניון החמישי של החברה בסין, והראשון כאמור שכולל גם דיור. שיעור התפוסה בקניון עמד ביולי על 95% ומורכב ממסעדות, מתחמי בידור וספורט ובסביבות 350 קמעונאיים, ביניהם דקתלון ויוניקלו.
"אני חושבת שהייתה לנו אסטרטגיה מאוד רלוונטית גם לפני המגפה, ושהמגמות שחזינו כבר אז הואצו", הוסיפה אנדרסן. עוד הוסיפה כי בדומה לחברה האם, איקאה, הם מאמינים בעתיד החנויות הפיזיות, כשבסין הצרכנים דורשים גם שירותים ונוחות. "אני חושבת שזה מתבסס על הצרכים הבסיסיים של האנשים. אנחנו אוהבים להיות עם אנשים אחרים ולהיות בסביבות שבהן אנחנו יכולים לחוות דברים, שבהן אנחנו יכולים לגעת ולהרגיש", הסבירה.
בקניון בצ'נגשה השקיעו עד כה מעל 4 מיליארד יואן (616.8 מיליון דולר). השירותים הדיגיטליים יתמקדו באפליקצייה המחוברת לרשת המדיה החברתית הסינית WeChat, שתציע שירותים וירטואליים כמו ניווט בקניון, הזמנת מקום במסעדות ורכישת כרטיסי קולנוע.