אלביט זכתה בחוזה ענק של הצבא האוסטרלי בסך של כ-600 מיליון דולר, לאספקת מערכות לחברת Hanwha Defense Australia עבור פרויקט Land 400 Phase 3. הפרויקט נועד לספק לצבא האוסטרלי כ-450 נגמ"שים זחלילים מדור חדש, שיחליפו את הנגמ"שים ישנים שלהם, כאשר אלביט מספקת חלק ממערכותיו להגנה, לחימה וחישה לנגמ"שים מסוג ה-Redback.
בין השאר תספק אלביט לנגמ"שים צריח 30 מ"מ, שמבוסס על הדור האחרון של החברה הישראלית למערכות, מצויד בכוונת תותחן מתקדמת, מערכות אלקטרו אופטיות ומערכת הגנה אקטיבית מסוג "חץ דורבן", מערכת לגילוי זירה, מערכות מודעות מצב ועוד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אלביט
אלביט
אלביט
(צילום: אביהו שפירא)
החוזה עליו הוכרז היום יבוצע במהלך תקופה של חמש שנים. בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, אמר: "אבן דרך זו מאששת שוב את המחויבות שלנו לספק פתרונות מתקדמים וקריטיים לצבא האוסטרלי. אלביט מערכות מחויבת לאספקת טכנולוגיות הגנה מתקדמות שיגנו על החיילים בשדה הקרב המודרני".
2023 הייתה שנת שיא בצבר ההזמנות של חברת אלביט, כמו בשאר התעשיות הביטחוניות שנהנות מזינוק בביקושים לנשק בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. צבר ההזמנות הסתכם ב-16.6 מיליארד דולר, ומסתמן שבשנה הקרובה גם השיא הזה יישבר. מחזור מכירותיה השנתי של אלביט עמד על כ-5.5 מיליארד דולר ב-2023.
לפני ההכרזה על הזכייה במכרז לצבא אוסטרליה, הודיעה אלביט כי זכתה בחוזה בסך של 300 מיליון דולר לאספקה של מערכות לרכבים משוריינים ללקוח אירופי. מדובר במערכות נשק, סיור, נהיגה ומודעות עבור כ-230 רכבים משוריינים. החוזה יתפרס על פני תקופה של 6 שנים, וכולל עיצוב מותאם אישית, ייצור, תחזוקה למשך חיי המוצר, ותמיכה מלא במוצר בתוך המדינה.
מכליס אמר בראיון ל-ynet ו"ממון" כי ההוצאה לביטחון בעולם גדלה מאוד בשנים אחרונות בגלל מספר קונפליקטים שקורים, המתח בין ארה"ב וסין, שהגדיל את תקציב הביטחון האמריקני, באירופה מלחמת רוסיה אוקראינה ובאזור שלנו העימות מול האירנים. הגדלת תקציבי ביטחון הפכה לטרנד בכל העולם. אני מעריך שבעקבות המלחמה בעזה, הטרנד יואץ. למרות הכשל ב-7 באוקטובר, אני חושב שהטכנולוגיה הישראלית של כל החברות הוכיחה עצמה בלחימה באופן מוצלח שתומך בעליונות של ישראל בנושא".