1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בבת ים קיבל לאחרונה תביעה שהגישה בת 71 שנפצעה כשהחליקה על שלולית מים באולפנת בני עקיבא מירון וקבע שהיא תפוצה בכרבע מיליון שקל. המוסד ביקש להטיל האחריות על מנהל סמינר חב"ד שבו השתלמה האישה במקום, אך השופט שי משה מזרחי קבע שהיא האחראית הבלעדית.
את התביעה הגישה האישה נגד האולפנה והמבטחת שלה, מגדל. היא סיפרה שהתאונה התרחשה במהלך סמינר שאורגן בפסח 2015 למשפחות ובודדים. לדבריה, היא ירדה במדרגות וכשהגיעה סמוך לפינת שתייה - החליקה בגלל שלולית קטנה שלא ניתן היה להבחין בה. לטענה, הרצפה הייתה רטובה ממים שנזלו מהמיחם שהיה במקום או משטיפה של המנקות.
האולפנה וחברת הביטוח טענו שהשכירו את המקום למנהל הסמינר, שהוא אחראי לתאונה. הן הגישו נגדו הודעת צד שלישי וטענו כי במסגרת ההסכם ביניהם הוא התחייב לנקוט את כל אמצעי הזהירות. מנהל הסמינר טען מצידו כי האחריות לתאונה היא של האולפנה שהייתה אחראית על הניקיון במקום. לדבריו, הוא היה אורח מן המניין שנתן מעטפת רוחנית, ולא הייתה לו כל נגיעה בארגון האירוע בפועל.
השופט שי משה מזרחי קבע שמחומר הראיות עלה שהמים נקוו כתוצאה מהשימוש שעשו אורחי הסמינר במיחם או בשל נזילה מהמכשיר, ולא כתוצאה משטיפה שנעשתה על ידי המנקות במקום. הוא הוסיף שלא הוכח שהאולפנה הציבה את המיחם, אך הייתה עליה האחריות לסילוק המפגע.
לדבריו, כמחזיקת המקום, היה על האולפנה לדאוג לשלומם של הבאים בשעריה ולבטיחותם. ההודעה לצד השלישי, מנהל הסמינר, נדחתה תוך שנקבע כי אף שהיה ממארגני האירוע, האחריות לניקיון הייתה של עובדות האולפנה.
"ניקיון של עמדת שתייה אשר מטבע הדברים עלולה להפוך למפגע מים בסביבתה, מתבקש ונדרש", כתב השופט. הוא הוסיף שהותרת שלולית מים ליד עמדת השתייה אינה סבירה ועל כן חלה אחריות על האולפנה לנזקיה של התובעת שנגרמו כתוצאה מהחלקה על המים שנקוו במקום.
באשר לנזק, השופט קבע שהתובעת נותרה עם 30% נכות ושנאלצה לעבור החלפה מלאה של מפרק הירך בעקבות התאונה. בסופו של דבר האולפנה חויבה לפצות את התובעת ב-248 אלף שקל בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 58 אלף שקל והוצאות משפט.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד שי רובין, עו"ד אביבה עשוש • ב"כ הנתבעים: עו"ד עומר צ'פניק, עו"ד שירי נדלר • ב"כ הצד השלישי: עו"ד אודי צדוק, עו"ד הראל פרלמן • עו"ד ישראל זר אביב עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין