רמת גן ממשיכה להתרחב: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור שתי תוכניות להתחדשות עירונית הכוללות 430 דירות חדשות בשכונת רמת השקמה שליד הפארק הלאומי ושכונת הגפן בצפון העיר, בקרבת פארק הירקון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
ברחוב אחד העם בשכונת רמת השקמה מדובר בתוכנית פינוי בינוי, הכוללת הריסה של 4 בניינים בני 3 קומות עם 48 דירות ישנות, לטובת הקמה של 2 מגדלי מגורים בני 22 קומות עם 150 דירות וכן קומה מסחרית. התוכנית, שקודמה על ידי חברת אזורים ונערכה על ידי משרד גיורא גור ושות' אדריכלים, משתרעת על שטח של 11 דונם.
2 צפייה בגלריה
תוכנית רחוב העם רמת גן
תוכנית רחוב העם רמת גן
תוכנית רחוב העם רמת גן
(הדמיה: קרדיט: משרד גיורא גור ושו'ת אדריכלים בע"מ)
עוד כוללת התוכנית הגדלת השטח הציבורי הנמצא ממערב למתחם, וכן שטח של 6 דונם שיוקצה לטובת מבנה ציבור. במסגרתה יוקצו 30 יחידות דיור לטובת דירות קטנות בשטח של עד 65 מ"ר ליחידים וזוגות צעירים; ועוד 15 דירות ישמשו כיחידות "דיורית". נזכיר כי על פי מינהל התכנון, דיורית היא "חדר או מערכת חדרים, המהווים חלק מיחידת דיור קיימת, שיכולים לשמש משק בית נפרד הכולל מקלחת, שירותים ומטבח, ובלבד שיעמדו בתנאים הבאים: שטח הדיורית לא יפחת מ-25 מ"ר, שיגזרו מתוך סך השטחים המותרים לבנייה למגורים באותו תא שטח; הדיורית תתבסס על תשתית יחידת הדיור (מיגון, חניה, מים, ביוב וחשמל); הדיורית אינה ניתנת לרישום ברשם המקרקעין (טאבו) בנפרד מיחידת הדיור; תכנון הדיורית יכלול אפשרות לפיצולה ואיחודה עם היחידה העיקרית וללא צורך בפעולת רישוי נוספת".
התוכנית בשכונת הגפן חלה על המתחם שבין רחוב התקווה לרחוב מעלה השואבה, והיא משתרעת על שטח של 5.8 דונם. התוכנית, שקודמה על ידי אביב ייזום התחדשות עירונית וקבוצת צליח רוטשילד ונערכה על ידי אדריכל רן בלנדר, ממוקמת בסמיכות לציר ז'בוטינסקי בו עתיד לפעול בתקופה הקרובה הקו האדום של הרכבת הקלה, ובמסגרת זו קובעת תמהיל דיור מגוון, תוך צמצום תקני חניה לרכב פרטי וקביעת שטחי ציבור ומסחר שכונתיים.
2 צפייה בגלריה
תוכנית מעלה השואבה
תוכנית מעלה השואבה
תוכנית מעלה השואבה
(הדמיה: אדר' רן בלנדר)
במסגרת התוכנית יהרסו 7 בניינים בני 2-3 קומות עם 89 דירות ישנות, לטובת הקמה של שני מגדלים בני 22 קומות עם 280 דירות חדשות מעל 6 קומות של מסחר ותעסוקה. 56 יחידות דיור יוקצו לטובת דירות קטנות בשטח של עד 75 מ"ר; ו-56 יחידות דיור נוספות יוקצו לטובת דירות בשטח של עד 50 מ"ר. בנוסף, בדירות שגודלן מעל 100 מ"ר, ולא יותר מ-28 יחידות דיור, תינתן אפשרות לדיורית.
מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדריכל ארז בן-אליעזר, מסר: "עתיד העיר רמת גן גלום בקידום מתחמי התחדשות עירונית על בסיס ראיה כוללנית. במסגרת זו ניתן לייצר שכונות בעלות איכות עירונית גבוה, תוך יצירת שטחים פתוחים ושטחי ציבור לרווחת תושבי העיר המצטופפת".