הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב נתנה אור ירוק למגדל הספירלה של עזריאלי בתל אביב, בסמוך לשלושת המגדלים וקניון עזראלי, שצפוי להיות (לפחות לזמן מסוים) המגדל הגבוה בישראל. הוועדה אישרה לפרויקט היתר בנייה בתנאים, ועם סיום שלב עבודות הדיפון והחפירה יחלו בחודשים הקרובים עבודות הקמת המרתפים והבניה מעל פני הקרקע.
מגדל הספירלה, שיוקם על השטח עליו עמד בניין ידיעות אחרונות בדרך בגין בתל אביב, יתנשא לגובה 350 מטר, 91 קומות ו-350 מטרים. כיום, מגדל שרונה, שגם הוא של עזריאלי, הוא הגבוה בישראל ומתנשא לגובה של 238 מטר. בהמשך צפויים להיבנות ברמת גן מגדל בין ערים ומגדל 120 ושניהם יהיו גבוהים משמעותית ממגדל הספירלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עזריאלי מגדל ספירלה
עזריאלי מגדל ספירלה
עזריאלי מגדל ספירלה
(הדמיות: KPF )
הקמת המגדל תושלם בתוך כ-4 שנים, שטח המגדל יעמוד על 150 אלף מ"ר הזהים לשטחם של שלושת מגדלי עזריאלי הקיימים, והוא יכלול 6 מפלסי חנייה תת קרקעיים וקומה נוספת מסחרית אשר מחוברת ישירות לתחנת שאול המלך של הקו האדום.
מעל הקרקע, יכלול המגדל קומות מסחר בבסיסו, קומות משרדים עד מחצית המגדל, מעליהן קומות מגורים להשכרה הכוללות 171 יחידות דיור, ובחלקו העליון מלון של כ-250 חדרים. בקומות 91-90 תוקם מסעדת שף ובר פתוח, עם תצפית של 360 מעלות. את המגדל תכננו חברת KPF, שתכננה 6 מתוך 10 גורדי השחקים הגבוהים בעולם, בשיתוף פעולה עם האדריכל משה צור.
באפריל האחרון, הודיעה עזריאלי על עסקת השכירות הראשונה במגדל הספירלה - חברת הפינטק ראפיד שכרה 14 אלף מ"ר ב-7 הקומות העליונות של המגדל, תמורת כ-27.5 מיליון שקל בשנה.
במסגרת תכנון הפרויקט יש כוונה לבצע שינוי במרחב העירוני המקיף את כל המגדלים של עזריאלי, ולשדרג אותו לתנועה רגלית ולשימוש בכלי תחבורה ירוקים. הכוונה היא לייצר מעברים רחבים בין הרכבת הקלה לרכבת ישראל, להרחיב את המדרכות לטובת שבילי אופניים ופרגולות הצללה, ולפתח טיילת הולכי רגל ורוכבי אופניים בצד המערבי של נתיבי אילון ולצידם חניוני אופניים ל-400 מקומות חניה.
למרות ביטולו של פרויקט קירוי איילון, עיריית ת"א עדיין מתכוונת לבצע קירוי חלקי באמצעות מספר גשרים, ועזריאלי צפויה לשלם לעירייה 21 מיליון שקל לטובת הקירוי.