כשלושה שבועות לאחר גילוי חלקי החיות בשעועית של סנפרוסט והריקול הגדול בעקבותיהם, גם המתחרה שופרסל הודיעה כי בעקבות תלונת לקוח על הימצאות חרק בשקית של שעועית צהובה מהמותג הפרטי היא מכריזה על ריקול למוצר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר במוצר "שעועית צהובה חתוכה מוקפאת" 800 גרם עם תאריך תפוגה 03/2024, ברקוד 7296073108085 ומספר אצווה 090-21. מהחברה נמסר כי "החברה פועלת להורדת המוצר ממדפי הרשת והציבור מתבקש שלא לצרוך אותו".
1 צפייה בגלריה
שעועית צהובה חתוכה מוקפאת של שופרסל
שעועית צהובה חתוכה מוקפאת של שופרסל
שעועית צהובה חתוכה מוקפאת של שופרסל
עוד נטען בהודעת החברה כי "הוחלט כמשנה זהירות ואחריות כלפי לקוחותינו ואף על פי שלא קיים חשש לבריאות הציבור, לפעול לאיסוף המוצר ממדפי הרשת ולהפסיק את מכירתו בסניפים.
"שופרסל פועלת בתאום עם משרד הבריאות, כל יתר מוצרי החברה בטוחים לשימוש ולקוחות שרכשו את המוצר יוכלו לפנות לקבלת החזר כספי בגינו. בכל שאלה הציבור מוזמן ליצור קשר עם מוקד שירות הלקוחות של החברה בטלפון 1-800-68-68-68 או דרך אתר האינטרנט של החברה ונציגי שירות הלקוחות ישמחו לסייע".

עכבר, נחש, שבלול וציפורן ציפור: הריקול של תנובה

כזכור, בחודש שעבר הודיעה תנובה כי תאסוף את כל מוצרי השעועית מנקודות המכירה ומהצרכנים ותעצור את שיווקם, לאור התלונות על הימצאות חלקי עכבר, נחש, שבלול וציפורן ציפור, בין היתר, במוצרי שעועית ואפונה של סנפרוסט. מדובר היה בריקול שני בממדיו רק לריקול של חברת שטראוס בעקבות פרשת הסלמונלה.
צרכנים ישראלים על סנפרוסט: "נקנה ירקות טריים"
(צילום: נדב אבס, נויל האריס)
יחד עם זאת, החברה לא הודיעה על ריקול דומה למוצרי אפונה - בהם התגלו בין היתר שבלול וציפורן של ציפור, ונראה שהיא הודתה בבעיית בקרת איכות חמורה ובמחסור במיכון לזיהוי אופטי.
אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה שהיא הבעלים של סנפרוסט, אמר בהודעה: "אנו מתנצלים בפני הלקוחות והצרכנים ולוקחים אחריות מלאה. אנו בוחנים ביסודיות את בקרות איכות המיון במפעל, בסיוע מומחים מחו"ל... סנפרוסט תצא במהלכים מתקנים לשיפור האיכות במפעל. סנפרוסט רואה חשיבות עליונה בבטיחות המוצר, ומשקיעה רבות הן בתהליכי הייצור והן בתהליכי בקרת האיכות".