סלמונלה בשוקולד פרה וחטיפי השוקולד של עלית: ריקול ענק בחברת שטראוס בעקבות זיהום חיידקי שהתגלה בקו שמייצר את השוקולד הנוזלי של כל מוצרי השוקולד של שטראוס עלית. הגילוי של הזיהום היה בסוף השבוע האחרון והחברה יצאה היום (ב') בריקול לכל מוצרי השוקולד שלה שיוצרו בחודשיים האחרונים.
שטראוס הודיעה כי "במפעל השוקולד של עלית התגלו מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל ובשוקולד המשמש כחומר גלם ליצור מוצרים".
חיידק הסלמונלה עלול לגרום למחלת מעיים המתבטאת בחום, שלשול, בחילה, הקאות וכאבי בטן. לאוכולוסיות רגישות החיידק עלול לגרום למחלה קשה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
4 צפייה בגלריה
(צילום: מירב קריסטל)
בין המוצרים שהציבור מתבקש שלא לצרוך ושהחברה אוספת מהמדפים:
  • טבלאות שוקולד פרה, בלונדי וספלנדיד שתוקפם פג בתאריך 1 באוקטובר 2022 עד 24 באפריל 2023.
  • חטיפי פסק זמן (מלבד כשר לפסח), ממולדה, פרה קראנצ', עד חצות ומיני עדשים שתוקפם פג בין 1 בדצמבר 2022 עד 1 באפריל 2023.
  • חטיפי טעמי, אגוזי, כיף כף (מלבד כשר לפסח), אנרג'י, פריכיות מצופות שוקולד ועם תחתית שוקולד, חטיף דגנים מצופה שוקולד ועם תחתית שוקולד שתוקפם פג מ-1 ביולי 2022 עד 15 בינואר 2023.
  • רבע לשבע שתוקפו פג ב-1 במאי 2022 עד 15 בדצמבר 2023.
  • עוגת בראוניז פסק זמן ורולדות שתוקפם פג מ-10 ביולי 2022 עד 31 באוגוסט 2022.
  • וופל XL בטעם שוקולד שתוקפו פג ב-15 בנובמבר 2022 עד 1 בינואר 2023.
  • בונבוניירות איחולים מתוקים שתוקפם פג ב-21 בפברואר 2023 עד 9 באפריל 2023.
  • מילקי טופ עדשים כשר לפסח שתוקפו פג ב-26 באפריל, ב-3 במאי, ב-11 במאי, ב-12 במאי וב-16 במאי 2022.
לשטראוס יש גם מוצרי חלב רבים הכוללים שוקולד, למשל מילקי עם טופ מיני עדשים, שנשלח לבדיקה מחשש לזיהום. מהחברה נמסר שגם המוצר הזה יתווסף לרשימת הריקול עד שיגיעו תוצאות הבדיקה.
לגבי מוצרי דנונה בר הכוללים תוספות שוקולד נמסר כי כל התוספים שבשוק אינם ממפעל הממתקים של עלית אלא ממיקור חוץ. כן נמסר מהחברה שמעדני השוקולד כולל מעדן הגולן ודני נקיים מזיהום משום שכל המעדנים עוברים עיקור ופיסטור שהורגים חיידקים.
4 צפייה בגלריה
מילקי טופ עדשים
מילקי טופ עדשים
גם מילקי עם עדשים נשלח לבדיקה ונוסף לרשימת הריקול
החברה עדכנה שצרכנים שיש ברשותם את המוצרים יכולים להחזיר אותם לרשתות ולקבל שובר פיצוי, ולקוחות שהתקשרו למוקד נתבקשו למסור מספר ברקוד כדי לקבל שובר, ולזרוק את המוצרים לפח.
מהחברה נמסר כי "שירות המזון במשרד הבריאות עודכן באופן מידי ובתיאום עמו ומתוך משנה זהירות לתקינות המוצרים, החליטה החברה על ביצוע ריקול של כלל מוצרי השוקולד. החברה מבקשת מהציבור שלא לצרוך את המוצרים הללו.
4 צפייה בגלריה
מפעל עלית בנוף הגליל
מפעל עלית בנוף הגליל
מפעל עלית בנוף הגליל
(צילום: שרון צור)
"שטראוס מציינת כי עם גילוי הבעיה, נחסם השוקולד לשימוש, הופסק לאלתר ייצור מוצרי השוקולד השונים במפעל וכן נחסמו להפצה מוצרים שיוצרו בסמיכות אליה". עוד מסרה החברה כי היא מבצעת פעולות נרחבות על מנת לאתר את מקור הבעיה ואת היקפה ולתקנה ותחזור להפצת מוצרים מלאה כשכל קווי היצור יהיו בטוחים.
"חברת שטראוס מתנצלת בפני ציבור לקוחותיה. לבירורים ניתן לפנות באמצעות "צור קשר" באתר https://www.strauss-group.co.il/cs_form או באמצעות שירות הצרכנים של שטראוס בטלפון 6860*".
שטראוס דיווחה לבורסה על הממצאים והריקול, וציינה כי "לאירוע עשויה להיות השפעה מהותית על רווחיות החברה לשנת 2022". עם פתיחת המסחר בתל אביב, מניית שטראוס יורדת ביותר מ-2%.