1 צפייה בגלריה
קניון אילון ברמת גן פתח את שעריו כחלק מהפיילוט
קניון אילון ברמת גן פתח את שעריו כחלק מהפיילוט
קניון איילון
(צילום: טל שחר)
הורים לפעוטה כבת שנתיים וחצי הגישו לאחרונה לבית משפט השלום בראשון לציון תביעה נזיקית נגד קניון אילון ברמת גן ונגד חברת הביטוח "מנורה", בדרישה לפיצויים של עשרות אלפי שקלים על נזקים שנגרמו לבתם בתאונה שאירעה במקום. הם טוענים שהקניון התרשל כשלא דאג לתחזוקה ראויה של מתקן אלכוג'ל שהוצב בסמוך לג'ימבורי, וזה נפל על בתם כשהלכה לידו.
בספטמבר האחרון הלכה הפעוטה עם אמא שלה ודודתה לבילוי בקניון ובשעות הצהריים הגיעו הילדה ודודתה למתחם הג'ימבורי בקומה העליונה. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד שירה פינקלשטיין, נטען שכשהילדה עברה ליד מתקן אלכוג'ל לא מקובע ונגעה בו קלות, הוא נפל על כף היד השמאלית שלה וגרם לשבר.
ההורים טוענים לרשלנות בתחזוקת המתקנים בקניון, באיתור מפגעים וסילוקם ובהשארת רחבה מסוכנת ובלתי בטיחותית באזור שבו נמצאים ילדים קטנים. לדבריהם הקניון הפר את חובות הזהירות המוטלות עליו בחוק כשלא פיקח על המתקן ולא דאג לכך שיהיה מקובע וסגור.
עוד נטען כי הקניון אפשר לילדים לשחק בג'ימבורי למרות הסיכון הבטיחותי במקום ולא תלה שלטי אזהרה שמתריעים על הליקוי. בכך הוא לא דאג לשלומם ולבטיחותם של באי הקניון והתעלם ממפגע מסכן חיים.
בית המשפט התבקש לחייב את הנהלת הקניון לשלם באמצעות חברת הביטוח מנורה פיצויים על הנזקים שנגרמו לפעוטה, שכתוצאה מהתאונה נשארה עם מגבלה רפואית. לפי הנטען, הפעוטה הייתה בריאה לחלוטין לפני התאונה וכתוצאה ממנה נגרם לה סבל רב והיא נזקקת לעזרה בביצוע פעולות שונות.
בין היתר דורשים ההורים פיצויים על כאב וסבל, הפסד ימי עבודה של אמה, הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד, עזרה, הוצאות נסיעה וניידות, אובדן כושר עבודה בשל נכות תפקודית ועוד.
בקניון אילון עזריאלי בחרו שלא להגיב. מחברת הביטוח מנורה לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.
• הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעים: עו"ד שירה פינקלשטיין • ynet הוא שותף באתר פסקדין