בשיתוף בנק הפועלים
פרויקט משפחה בצמיחה 7 של "ידיעות אחרונות", ynet ובנק הפועלים הגיע השבוע לסיומו בכנס חגיגי שהתקיים בתל-אביב. המשפחות שלקחו חלק בפרויקט – אייזנברג מגבעתיים, רבינוביץ' מתל-אביב, עקל מכפר קרע, דולב מחריש וריטוב מירושלים – עברו מסע פיננסי שנמשך שלושה חודשים בסיוע מומחים ויועצים מבנק הפועלים ומהתוכנית "משפחה פלוס" של עמותת חסדי לב, המוגשת בשיתוף עם המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים. באירוע נטלו חלק עורך "ידיעות אחרונות" נטע ליבנה, עורך ynet דרור עמיר, ומנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר.
בפתיחת הכנס אמר אופיר אוחנה, מנהל האגף הקמעונאי בבנק הפועלים: "הפרויקט הוא שילוב העשייה החברתית לליבה העסקית שלנו כבנקאים. החטיבה הקמעונאית משרתת מעל 2.5 מיליון לקוחות עם מעל 170 סניפים וכחלק מההתנהלות היומיומית שלנו אנו נפגשים עם הלקוחות, שומעים וחשים את הצמא והצורך שיש להם להתנהלות פיננסית נכונה. רמת האינפלציה בישראל אולי נמוכה יותר מאשר בשאר העולם אבל היא עדיין גבוהה, ולצד עליית הריביות הדבר מחייב גם עסקים קטנים וגם משקי בית להתנהל בצורה פיננסית הרבה יותר מדודה ומתוכננת בכדי לצלוח את התקופה הזו".
המשפחות שסיימו בהצלחה את הפרויקט – זכו גם במענק בסך 20 אלף שקל לכל משפחה.
6 צפייה בגלריה
 כל משתתפי פרויקט משפחה בצמיחה 7
 כל משתתפי פרויקט משפחה בצמיחה 7
כל משתתפי פרויקט משפחה בצמיחה 7
(צילום: יובל חן)
תשפ"ג מגיעה ולרגל השנה החדשה קבלו מהמרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים טיפים להתנהלות פיננסית נבונה. שנה טובה!
  • התחילו את השנה עם מסגרת תקציב מנוהלת, כשהשלב הראשון הוא להיות מודעים למצב הכלכלי האמיתי. רכזו את ההוצאות השנתיות שלכם מול ההכנסות, בהסתמך על השנה החולפת.
  • בחגים אנחנו מארחים יותר ובהתאמה ההוצאות על האוכל - נצלו את האפליקציות של רשתות המזון וערכו את הקניות אונליין, השתמשו ברשימה שהכנתם מראש זה חוסך זמן יקר ופיתויים מיותרים.
  • עשו סדר בהוצאות והקטינו עלויות, תבדקו את המנויים החודשיים, צמצמו גם בקניות בתשלומים ושמרו זאת להוצאות הגדולות באמת.
  • קנו בגדים וצאו לבילויים בהתאם ליכולת הכלכלית. שימו לב, בחגים ובחופשות יש אטרקציות חינמיות. היכנסו לאתרי הערים ותחסכו כסף.

המשפחות מסכמות את הפרויקט

דולב שהצטרפה השנה לפרויקט משפחה בצמיחה ביקשה לקבל כלים כיצד להתנהל פיננסית עם משכורת יחידה. היא מתגוררת בחריש, גרושה בהורות משותפת לשני ילדים, ועובדת בחברת בנייה.
מה את מתכוונת ליישם לשנה החדשה?
"קיבלתי את היכולת לדבר על כסף עם הילדים, וגם הם מבינים עכשיו יותר טוב מה זו התנהלות כלכלית נכונה ועל מה אפשר או צריך לוותר. הפרויקט היה מרגש מאוד ומבחינתי זה לא סוף פסוק. אני עומדת בקשר עם המומחית הפיננסית נעמה ומתנהלת באמצעות אפליקציית בנק הפועלים. בניגוד לשנים עברו בהן הוצאנו כסף מבלי לדעת מה וכמה יוצא כל חודש, עכשיו אנחנו רואים הכל מול העיניים ויודעים להגדיר לעצמנו יעדים כלכליים ולעמוד בהם במסגרת התקציב המשפחתי".
6 צפייה בגלריה
 דולב כרמלי
 דולב כרמלי
דולב כרמלי
(צילום: יובל חן)
קוסאי והיבה מכפר קרע הגיעו לפרויקט במטרה לקבל כלים להתנהלות פיננסית נכונה יותר של משק הבית. היבה עובדת כרוקחת קלינית במרכז רפואי העמק ועושה כעת דוקטורט בבריאות הציבור באוניברסיטת חיפה. קוסאי עובד בלוגיסטיקה בחברת משלוחים.
מה מההצעות שקיבלתם תיקחו איתכם לשנה הקרובה?
"קודם כל היה כיף גדול להשתתף בפרויקט ונהנינו להכיר את צוות היועצים המקצועי. זו תוכנית טובה ונחוצה שכל משפחה בישראל צריכה לעבור - גם משפחות שחוות בעיות כלכליות אבל גם משפחות שאין להן בעיות כאלו. אנחנו קיבלנו הרבה כלים ואת המרכזיים שבהם כבר התחלנו ליישם: לבדוק את החסכונות שלנו, לפרוס את ההלוואות לתקופה יותר רחבה עקב עליית הריביות, ולבנות תקציב נכון יותר למשפחה".
6 צפייה בגלריה
 משפחת עקל עם דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים
 משפחת עקל עם דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים
משפחת עקל עם דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים
(צילום: יובל חן)
אלעזר ותהילה מגבעתיים, זוג צעיר שחולם על קניית דירה במרכז הארץ, הגיעו לפרויקט המטרה לקבל עצות פיננסיות ולבדוק אם זה ריאלי. תהילה מסיימת התמחות במשרד עורכי דין, ואלעזר הוא עצמאי בעל עסק באריאל – זכיין של רשת קליית איבגי.
איך אתם מתכוונים ליישם בשנה החדשה את מה שקיבלתם בפרויקט?
"הפרויקט היה מקסים ונהנינו מהדרך אותה עשינו ומאנשי המקצוע שזכינו להכיר. הרגשנו נכונות מצידם לעזור לנו להתייעל כספית בתקציב המשפחתי והחוויה הייתה מדהימה. אנו מאמינים שנצליח ליישם את הכלים שקיבלנו במהלך הדרך, וכחלק מכך נמצאים כיום במעקב הדוק יותר אחרי ההוצאות וההכנסות החודשיות שלנו במטרה להגיע לאיזון כלכלי נכון יותר. בעקבות הייעוץ שקיבלנו אנו מקוים מאוד שנצליח לרכוש דירה שזהו החלום הגדול שלנו ובודקים כעת את אפיקי המימון הרלוונטיים".
6 צפייה בגלריה
 מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר עם תהילה אייזנברג
 מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר עם תהילה אייזנברג
מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר עם תהילה אייזנברג
(צילום: יובל חן)
יהודה וענבר מתגוררים בירושלים ומנהלים יחד עסק בתל-אביב. הם הצטרפו לפרויקט כדי לקבל עצות מקצועיות כיצד לשווק נכון את העסק – "לב לדעת" – שבו הם מעבירים סדנאות לריפוי רגשי על פי חוכמת הקבלה.
איך אתם מתכוונים ליישם בשנה החדשה את מה שלמדתם בפרויקט?
"נכנסנו ל'משפחה בצמיחה' כדי לקדם את שיווק העסק, ואנו נמצאים עדיין בתהליך עבודה שיגרום לנו לצמוח. אבל בהחלט לקחנו מכאן כלים לאיזון ושקיפות כלכלית שנותנים לנו יכולת בקרה משמעותית יותר על ההוצאות וההכנסות כמשפחה וכעסק. היה מדהים לראות את הגורמים המקצועיים מתגייסים למעננו עם רצון אמיתי לעזור, היה מרגש לראות שאכפת להם מאיתנו".
6 צפייה בגלריה
 מנכ"ל בנק הפועלים עם משפחת ריטוב
 מנכ"ל בנק הפועלים עם משפחת ריטוב
מנכ"ל בנק הפועלים עם משפחת ריטוב
(צילום: יובל חן)
מירב וישראל מתל-אביב נכנסו לפרויקט במטרה לבנות תקציב משפחתי מאוזן. ישראל עוסק כיום בצילום קירות גרפיטי, ומירב תחל לעבוד כמעצבת פנים. היה חשוב להם גם לקבל עצות לגבי פתיחת עסק.
מה תיישמו לקראת השנה החדשה?
"הייתה לנו חוויה מעצימה ומאתגרת. קיבלנו הרבה כלים להתנהלות פיננסית נכונה ולבניית תקציב משפחתי כמו שצריך. קיבלנו גם כלים להתנהלות כלכלית נכונה מול הילדים, כמו תוכניות חיסכון ייעודיות עבורם והקצאה נכונה של דמי כיס. למעשה אנחנו כבר בתהליך יישום של הכלים והידע אותם קיבלנו. כך למשל תייגנו שם לכל מטרה והכנסנו את זה לתקציב כל חודש. בנוסף קיבלנו טיפים נכונים לפתיחת עסק, כמו הפרדה בין החשבון המשפחתי לחשבון העסקי".
6 צפייה בגלריה
 משפחת רבינוביץ
 משפחת רבינוביץ
משפחת רבינוביץ
(צילום: יובל חן)
בשיתוף בנק הפועלים