שר האוצר אביגדור ליברמן לא מתכוון לוותר על מה שמכונה בלשכתו "רפורמת הדגל" לפתיחת היבוא בחקלאות. כך אמר ל-ynet גורם בכיר במשרד האוצר נוכח התגברות הלחצים של חברי כנסת וגורמים חקלאיים להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים.

לדברי הבכיר, "אין לנו שום כוונה להוציא את הרפורמה מחוק ההסדרים. מדובר במהלך שיביא להוזלה ניכרת ביוקר המחיה בישראל והיא עומדת במרכז הרפורמות בחוק ההסדרים".
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
שר האוצר, אביגדור ליברמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)

באוצר סבורים כי ההתנגדות הגורפת של חברי כנסת רבים מהקואליציה לרפורמה בחקלאות נובעת מרצונם להשיג הישגים בתחומים אחרים וכי תמורת הבטחות לאינטרסים של מפלגותיהם, העבודה, מרצ וכחול לבן, הם יוותרו בנושא הרפורמה בחקלאות. "זה טבעי לפני כל הבאת תקציב לכנסת. זה חלק מהמשא ומתן. חברי הכנסת יזכו בהישג אחר וייסוגו מההתנגדות הגדולה, כביכול לפתיחת ענף החקלאות לתחרות בריאה", אמרו במשרד האוצר. ל-ynet נודע שראש אגף התקציבים, יוגב גרדוס, כבר הבהיר למפעילי הלחצים כי הרפורמה בחקלאות תישאר בחוק ההסדרים בהצבעה בקריאה הראשונה בכנסת.
באוצר אמרו כי הסיכומים בין שר האוצר ליברמן לבין יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי להוצאת יותר מעשר רפורמות מחוק ההסדרים וחקיקת חלק מהם בנפרד "זה הסיכום הסופי. לא יוצאו עוד רפורמות לפני ההצבעה בכנסת בשבוע הבא".
אתמול שיגרו 18 חברי כנסת מהקואליציה מכתב דחוף בחתימתם לשר האוצר בו הודיעו לו כי לא יוכלו לתמוך ברפורמה בחקלאות ולכן לא יתמכו גם בחוק ההסדרים. שישה חברי הכנסת של מרצ הצטרפו בכך ל-12 חברי כנסת ממפלגות העבודה וכחול לבן בהודעה לליברמן כי לא יתמכו ברפורמה בחקלאות. במכתב כתבו בין היתר, כי "אנו קואליציה שרואה בחקלאות ובמרחב הכפרי ערך עליון עבור החברה והכלכלה הישראלית, דורשים להסיר מחוק ההסדרים העתיד להיות מונח על שולחן הכנסת בשבוע הבא את הרפורמה בענף החקלאות... החקלאות היא אבן יסוד עבורנו וצו מצפוננו לא יאפשר לנו לתמוך בחוק זה שעלול לפגוע פגיעה אנושה בערך זה".
2 צפייה בגלריה
רפורמה חקלאות חוק ההסדרים
רפורמה חקלאות חוק ההסדרים
המכתב עם חתימות הח"כים

על המכתב חתמו חברי הכנסת רם שפע, אלון שוסטר, יעל רון בן משה, יאיר גולן, אמילי מואטי, אפרת רייטן, אלון טל, גלעד קריב, נעמה לזימי, מופיע מרעי, אבתיסאם מראענה, גבי לסקי, רות וסרמן-לנדה, מיכל רוזין, עלי סלאלחה, גידא רינאוי-זועבי, מיכאל ביטון ומוסי רז.
בימים האחרונים כבר הוצאו מחוק ההסדרים פרקים שלמים בהם חוק המטרו, החובה לדווח על שכר דירה, הדיווח של גופים פיננסיים על לקוחותיהם וחובת תשלום למי שהזמין תור אצל רופא מומחה ולא הגיע במועד שקבע.