הסיכויים להכללת הרפורמה שתתיר יבוא מתחרה בחקלאות בחוק ההסדרים הולכים ופוחתים: לא פחות מ-18 חברי כנסת מהקואליציה מצטרפים לכל חברי האופוזיציה המתנגדים לחוק. המשמעות: לא ניתן להשיג רוב לרפורמה השנויה במחלוקת והיא צפויה לצאת מחוק ההסדרים, שכן ההצבעה על החוק מתבצעת במשולב עם כל הפרקים בו.

אל חברי הכנסת שהודיעו אתמול כי לא יתמכו בחוק הרפורמה בחקלאות הצטרפו היום (ב') שישה חברי הכנסת של מרצ. קודם לכן חתמו על החוק חברי כנסת של מפלגת העבודה וחברים מכחול לבן ויש עתיד.
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
שר האוצר אביגדור ליברמן
(צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)

18 חברי הכנסת שיגרו מכתב עם כל חתימותיהם לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשר החקלאות עודד פורר ובו כתבו בין השאר: "אנו קואליציה שרואה בחקלאות ובמרחב הכפרי ערך עליון עבור החברה והכלכלה הישראלית, דורשים להסיר מחוק ההסדרים העתיד להיות מונח על שולחן הכנסת בשבוע הבא את הרפורמה בענף החקלאות... החקלאות היא אבן יסוד עבורנו וצו מצפוננו לא יאפשר לנו לתמוך בחוק זה שעלול לפגוע פגיעה אנושה בערך זה".
2 צפייה בגלריה
רפורמה חקלאות חוק ההסדרים
רפורמה חקלאות חוק ההסדרים
המכתב עם חתימות הח"כים
על המכתב חתמו חברי הכנסת רם שפע, אלון שוסטר, יעל רון בן משה, יאיר גולן, אמילי מואטי, אפרת רייטן, אלון טל, גלעד קריב, נעמה לזימי, מופיע מרעי, אבתיסאם מראענה, גבי לסקי, רות וסרמן-לנדה, מיכל רוזין, עלי סלאלחה, גידא רינאוי-זועבי, מיכאל ביטון ומוסי רז.
בימים האחרונים כבר הוצאו מחוק ההסדרים פרקים שלמים בהם חוק המטרו, החובה לדווח על שכר דירה, הדיווח של גופים פיננסיים על לקוחותיהם וחובת תשלום למי שהזמין תור אצל רופא מומחה ולא הגיע במועד שקבע.