מתכוננים להגעת קרפור לישראל? קבוצת דור אלון שמחזיקה ברשת המינימרקטים AM:PM ואלוניות, השיקה רשת סופרמרקטים חדשה בשם אקסטרה מרקט בקניון TLV בתל אביב. ברשת שמים דגש על מאפים, בשר ודגים טריים, וזאת רשת עירונית, אך בקבוצה מתעקשים שהמחירים בה הוגנים.
"אנחנו לא רשת יקרה. זה לא הקונספט זה לא היעד", אמר ל-ynet מנכ"ל הקבוצה עודד גולן. "יש לנו 12 אלף מק"טים אז ייתכן שיש לנו פה ושם מוצרים יקרים. זה יכול לקרות, אבל זאת לא הרשת. אנחנו לא פתוחים 24/7 כמו AM:PM, ואנחנו זולים לדעתי משופרסל דיל, ובטח מטיב טעם ומגה בעיר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אקסטרה מרקט
אקסטרה מרקט
אקסטרה מרקט
(צילום: אודי גורן)
"עד סוף השנה נפתח שלושה סניפים, ואחר כך נפתח בקצב מהיר יותר. המטרה היא להביא את העולם הטרי לחנות. יש פה מאפיה שהכל בה נאפה במקום, כולל מאפים ללא גלוטן. הבאנו גבינות כשרות מכל העולם ואנחנו מוסיפים עוד גבינות. בקצביה שלנו אפשר למצוא בשר מכל המשחטות, ובשר יבוא מחו"ל. אנחנו מוכרים דגים טריים, מה שכמעט שלא קיים ברשתות בתוך ת"א. הגדלנו את מגוון הפריטים על המדף בהרבה לעומת AM:PM. למשל' יש פה שישה ספקי ריבות שונים".
לטענתו, הסניפים ברשת יהיו גדולים: "סניפי AM:PM משתרעים על פני שטח של 400-300 מ"ר, בדרך כלל, פה אנחנו ב-750 מ"ר, עם תוכניות להכפיל ל-1,500 מ"ר. גרות פה מעל הקניון 1,500 משפחות, ובונים פה עוד דירות אז יש קהל".
שאולי מעדיף משלוחים. "יהיו גם משלוחים ואתר אינטרנט".
המחירים ברשת לעיתים גבוהים, כצפוי, ולעיתים מפתיעים לטובה. כך למשל, בשר טחון טרי נמכר פה ב-59 שקל לק"ג ובמבצע 2 ב-100 שקל, מחיר גבוה יחסית לשוק. עגבניות נמכרות ב-7.90 שקלים לק"ג. זה מחיר לא מאוד גבוה לרשת עירונית, ודומה למחירי שופרסל שלי, כשלעומת זאת בסופר יודה מוכרים ב-14.90 שקל לק"ג וברמי לוי במבצע ב-80 אג' לק"ג.
נקטרינות נמכרות פה יקר: ב-39 שקל לק"ג כשהמחיר כבר ירד ל-19 שקל לק"ג בחלק מהרשתות. פילה סלמון טרי נמכר ברשת ב-135 שקל לק"ג, מחיר גבוה אבל לא מהגבוהים ביותר: המחיר ברשתות נע בין 199 שקל לק"ג ב- AM:PMל-59.90 שקל לק"ג באושר עד.
מעדן חלב יולו, שנמכר במגה בעיר ב-5.90 שקלים, נמכר פה ב-4.50 שקלים - מחיר טוב לרשת עירונית. מארז שניצל ברוקולי של טבעול נמכר כאן ב-24.90 שקל, מחיר נמוך יחסית, בדומה לרמי לוי באינטרנט.
רוטב פסטה בולונז צמחי של יכין נמכר ברשת ב-4.80 שקלים, כשברשתות רבות הפריט נמכר ב-4.90 שקלים. בקינג סטור הוא נמכר ב-6.90 שקלים וברמי לוי בכ-3.36 שקלים במבצע. חמאת ואליו 200 גרם נמכרת פה ב-12.90 שקל, וב- AM:PMב-14.90 שקל. לעומת זאת בקשת טעמים היא נמכרת ב-10.90 שקל.