התפתחות בפרשת צוואת המיליונים של האמן ואיש הבוהמה, שבוטלה לאחר שגברי בנאי הודה כי האמן לא היה כשיר בעת החתימה: מנהלת הבית של האמן הידוע, שלפי הצוואה שבוטלה הייתה אמורה לרשת נדל"ן במיליוני שקלים, הגישה ערעור לבית המשפט על נישולה מהצוואה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנהלת הבית טוענת, כי בית המשפט טעה כאשר ביסס את פסק הדין נגד זכייתה בצוואה על עדותו של גברי בנאי, לפיה האמן הידוע לא היה כשיר בזמן שחתם על צוואתו. כמו כן טוענת מנהלת הבית כי לבנאי היה עניין בביטול הצוואה לטובתה. בעקבות הביטול זכו אחייניו של האמן כמעט בכל רכושו. לאמן לא היו ילדים. לטענת מנהלת הבית, לבנאי הייתה תוכנית להקים ביחד עם האחיינים מוזיאון להנצחת שמו.
1 צפייה בגלריה
גברי בנאי
גברי בנאי
גברי בנאי
(צילום: צביקה טישלר)
לפני כשלושה שבועות נחשפה ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet עדותו הדרמטית של גברי בנאי בעניין צוואתו של האמן. בנאי התוודה בבית המשפט כי האמן לא היה כשיר בזמן החתימה על הצוואה לטובת מנהלת הבית.
תחילת הפרשה לפני מספר שנים. בנאי נקרא אז על ידי אשת חברו הטוב - צייר ואמן, איש חברה ובוהמה מפורסם - להיות עד לחתימה של צוואה חדשה של האמן. בנאי התבקש לאשר בחתימתו שהוא עד לכך שהאמן, ששמו אסור לפרסום, מבין את משמעות הצוואה החדשה עליה הוא חותם.
בלב הצוואה עמד עניין העברת רכוש נדל"ן רב, שצברו בני הזוג עם השנים וערכו הלך וגדל עד שהגיע למיליוני שקלים רבים, למנהלת הבית של האמן ואשתו. בכך ביקשו לבטל צוואה קודמת ולהעביר לאחר מותם את עיקר הרכוש לשני אחיינים שהיו הכי קרובים אליהם, ורכוש נוסף לשבעה אחיינים נוספים.
הצוואה החדשה נכתבה כאשר אשת האמן צפתה שהיא תמות לפני האמן בגלל מחלה קשה והיא רצתה להבטיח שבעלה, שמצבו הרפואי היה גם הוא בהידרדרות עקב דמנציה, יטופל על ידי מנהלת הבית שלהם. לפי הצוואה, לאחר פטירת האישה כל הרכוש המשותף עובר לטובת האמן ולאחר פטירתו כל רכוש הנדל"ן רב הערך עובר למנהלת הבית.
כאשר בנאי נקרא לאשר את הצוואה של האמן לפני מספר שנים, היה ברור לו כבר אז שהאמן לא יכול להבין בדיוק על מה הוא חותם בגלל הדמנציה שלו. למרות זאת, הוא חתם שהוא מאשר ועד לכך שהאמן מבין את משמעות הצוואה שלו ועשה אותה מרצונו. את הווידוי שלו מסר בנאי במהלך משפט בו תבעו שני האחיינים לבטל את הצוואה לטובת מנהלת הבית.
בעדותו אמר בנאי בגילוי לב: "היה לי ברור כבר אז כי לנוכח מצבו הרפואי והמנטלי הוא אינו מודע לתוכן הצוואה וודאי לא קרא אותה ולא הבין אותה, אבל לא יכולתי לסרב לבקשת אשתו לחתום על הצוואה כעד. יכול להיות שעשיתי טעות, אבל לא יכולתי להגיד לה לא". גברי בנאי הוסיף ואמר כי הוא בטוח שאם האמן היה מבין את תוכן הצוואה ומשמעותה הוא לא היה חותם עליה. גם המשורר הלאומי חיים חפר, חתן פרס ישראל, חתם כעד על הצוואה, אבל הוא נפטר לפני תשע שנים.
בפסק דין שניתן באחרונה בבית המשפט לענייני משפחה והותר לפרסום, ללא פרטים מזהים של הצדדים בתיק, בוטלה הצוואה לטובת מנהלת הבית של בני הזוג לאחר שנקבע כי הצוואה של האמן אינה משקפת את רצונו האמיתי והחופשי והוא לא היה כשיר באותו זמן לערוך צוואה. לעדות של בנאי היה חלק מרכזי בהחלטת השופט. כעת, כאמור, מנהלת הבית הגישה ערעור לבית המשפט על נישולה מהצוואה.
עורך דין בעז קראוסעורך דין בעז קראוסצילום: משה טסלר

פרקליטי האחיינים, עורכי הדין בעז קראוס, עמית אלזם ולירון כהנא: "הניסיון להטיל דופי בעדותו ההגונה של גברי בנאי לא יסייע למערערים".
פרקליטה של מנהלת הבית, עו"ד יובל אדלר ממשרד בן-ארי, פיש וסבן, טוען כי מדובר בפסק דין שגוי וחד-צדדי שעושה עוול ללקוחה שלו.
גברי בנאי מסר: "אין לי ממש מה להגיב".