חברת פרטנר השיקה בשבוע שעבר שירות אינטרנט במהירות 3 גיגה על גבי תשתית הסיבים האופטיים שלה. זאת המהירות הגבוהה בישראל, אם כי מהירות ההעלאה שפרטנר מציעה במסגרת החבילה הזאת מצומקת מדי: 150 מגה והמחיר החודשי גבוה: 259 שקל לחודש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מתברר שכשמוסיפים למחיר החודשי נתב ייעודי אסוס X89X, שפרטנר מציעה ללקוחותיה במסלול הזה, המחיר מזנק ל-334 שקל לחודש. הנתב נמכר ב-75 שקל לחודש ל-36 חודשים, סך הכל 2,700 שקל - יקר.
2 צפייה בגלריה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
אינטרנט אלחוטי. אילוסטרציה
אינטרנט במהירות 3 גיגה בתשתית הסיבים האופטיים
(צילום: shutterstock)
לשם השוואה, נתבים בחברות אחרות מתומחרים ב-720 שקל, וגם פרטנר גובה מחיר דומה לנתבים במהירויות נמוכות יותר על גבי תשתית הסיבים האופטיים שלה. כיוון שהתשלום על הנתב משולב בחשבון החודש, החברה גובה כאן ריבית אפקטיבית של 5.2%. אפשר לשלם עליו בנפרד, באשראי, ב-12 תשלומים, 2,499 שקל.
אמנם זה נתב משוכלל, אבל שימו לב בכמה הוא נמכר אונליין: ניתן להזמינו מאתרים בחו"ל ב-1,688.30 שקל - כשהמחיר הזה כולל מע"מ ומשלוח. כלומר, כאלף שקל פחות מהמחיר שפרטנר מציעה ללקוחותיה.
2 צפייה בגלריה
נתב אסוס פרטנר
נתב אסוס פרטנר
מחיר הנתב אונליין - כאלף שקל פחות מהמחיר בפרטנר
(צילום מסך)
מפרטנר נמסר בתגובה: "פרטנר מאפשרת ללקוחותיה להשתמש בציוד שרכשו באופן פרטי או לרכוש/לשכור ציוד מהחברה, כולל התקנה ושירותי טכנאי עד הבית. כשרוכשים ציוד מחו"ל, יש להוסיף דמי משלוח ומיסים למחיר המוצג, ולא נהנים מהתקנה בחינם ומשירותי טכנאי. עם השקת מהירות 3 גיגה גלישה בפרייבט פייבר, השקנו בשלב זה נתב ראשון לרכישה, מהמתקדמים בעולם, אותו מקבלים עם התקנה חינם ושירות מלא. בנוסף בשבועות הקרובים נציע גם נתבים נוספים במדרגים שונים".