רשת סופר-פארם תעניק ללקוחות 50 אלף בקבוקי מים בטעמים במסגרת הסדר פשרה שהושג בהליך של בקשה לאישור תביעה ייצוגית, שהוגשה בשנת 2020 נגד הרשת. תוקף הסדר הפשרה מותנה בקבלת אישור בית המשפט.
במסגרת התובענה נגד הרשת נטען כי בחלק מחנויותיה לא מקבלים מכלי משקה ריקים כלל, או שלא מקבלים מכלי משקה ריקים שאינם מאותו מותג הנמכר בחנויות, וכי התנהלות זו הינה "מדיניות מפרה שיטתית" שלה, בניגוד להוראות חוק הפיקדון על מכלי משקה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
סופר-פארם
סופר-פארם
סופר-פארם
(צילום: יח"צ)
מנגד, הרשת הכחישה את הטענות נגדה וטענה, בין היתר, כי בחנויותיה כן מקבלים מכלי משקה ריקים ואף קיים שילוט המודיע על כך ללקוחות, ולכן לכל היותר מדובר בתקלות נקודתיות בתום לב של עובדי החנויות.
בסופו של יום הצדדיים הגיעו להסדר פשרה מבלי שצד יודה בטענות הצד האחר. על פי הפשרה, חברי הקבוצה שעליהם יחול ההסדר הם כל מי שנפגע בתקופה הרלוונטית כתוצאה מהפרת חוק הפיקדון על ידי הרשת ו/או חנות השייכת לרשת, בשל סירוב לקבל מכלי משקה ריקים בהתאם להוראות חוק הפיקדון.
עוד הוסכם כי הרשת תעניק ללקוחות 50 אלף בקבוקי מים בטעמים, בנפח של 500 מ"ל כל בקבוק, תחת המותג לייף-וולנס, ללא תשלום כנגד קופון שיפורסם באפליקציה בו ייכתב, בין היתר, "להגברת מודעות הציבור לחוק הפיקדון" (קופון אחד ללקוח). שווי ההטבה לציבור הינו כ-340 אלף שקל. את המבקש מייצג עו"ד סביר רבין ואת סופר פארם עו"ד ערן זך ממשרד ארנון.

2 צפייה בגלריה
בקבוקים למיחזור
בקבוקים למיחזור
בקבוקים למיחזור
(צילום: אורי דוידוביץ' ובראל אפרים)
התביעה נגד סופר-פארם הוגשה כאמור ב-2020, עוד לפני שנכנס לתוקפו חוק הפיקדון לבקבוקים גדולים ב-1 בדצמבר 2021. החוק עמד במרכזו של ויכוח גדול בין המדינה לרשתות, כאשר לאחר הרחבה לבקבוקים הגדולים, למועצה לצרכנות הגיעו אלפי תלונות על סירוב לקבל בקבוקים.