סם בנקמן פריד, המייסד של פלטפורמת הקריפטו הקורסת FTX, הורשע על ידי חבר המושבעים בכל שבעת סעיפי האישום שהוגשו נגדו בגין הונאת לקוחות ומשקיעים והלבנת הון. העונש המקסימלי על העבירות הללו עומד על 115 שנות מאסר. הוא כפר באישומים בהם הורשע. גזר הדין יינתן ב-28 במרץ.
"בנקמן פריד ארגן את אחת ההונאות הפיננסיות הגדולות בהיסטוריה האמריקנית", אמר דמיאן וויליאמס, ממשרד התובע במחוז הדרומי של ניו יורק לאחר פסיקת חבר המושבעים, "תעשיית הקריפטו היא אמנם חדשה ושחקנים כמו בנקמן פריד הם אולי חדשים בתחום, אך שחיתות מסוג זה היא עתיקה. התביעה הזו עסקה כל העת בשקרים, רמאויות וגניבה ואין לנו שום סובלנות למעשים הללו".
1 צפייה בגלריה
סם בנקמן פריד בבית משפט
סם בנקמן פריד בבית משפט
סם בנקמן פריד בבית משפט
(בלומברג)
התובע הכללי מאריק גרלנד הוסיף: "בנקמן פריד חשב שהוא מעל לחוק. פסק הדין מוכיח שהוא טעה". לדבריו, המקרה הזה צריך להעביר מסר ברור לכל מי שמנסה להסתיר את הפשעים שלו "מאחורי דבר חדש שהם טוענים שאף אחד לא חכם מספיק כדי להבין: משרד המשפטים יגיע אליכם".
עם זאת, הסנגור מארק כהן מסר כי בנקמן פריד "ממשיך לטעון לחפותו וימשיך להילחם נגד האישומים נגדו".
המשפט החל בחודש שעבר, וחבר המשובעים הגיע להחלטה בתוך כארבע שעות בלבד. עדי המפתח של התביעה היו מספר בכירים לשעבר ב-FTX ובזרוע המסחר בקריפטו שלה אלמידה ריסרץ', ביניהם המנכ"לית ובת זוגו לשעבר של בנקמן פריד, קרולין אליסון, וגארי וונג ממייסדי החברה. שניהם הודו באשמה בדצמבר והגיעו להסדר טיעון עם התביעה.
הפרשה החלה בנובמבר השנה שעברה, אז הכריזה FTX על פשיטת רגל. הטענה העיקרית היא כי בנקמן פריד לקח ביחד עם מקורביו מיליארדי דולרים ששילמו לקוחות FTX. הכסף הזה שימש להוצאות ראוותניות כמו בתי יוקרה, כולל בית באיי הבהאמה וכן להעברת תרומות פוליטיות ולצרכי שיווק, כמו פרסומת ששודרה בסופרבול ומודעות במגזין האופנה ווג בכיכובו של ג'יזל בונדשן. בנקמן פריד העיד במשפט והתעקש כי לא היה מודע לשימוש הלא הולם בכספים.