מייסד FTX סם בנקמן פריד הועבר לפנות בוקר (יום ה') לידי רשויות התביעה בארה"ב, שם יועמד לדין על חלקו בקריסת בורסת הקריפטו. זאת לאחר קבלת האישור משופט באיי בהאמה להסגרתו. החלטת השופט התקבלה לאחר שבנקמן פריד, השוהה בכלא באיי בהאמה, הודיע כי הוא אינו מתכוון להתנגד להסגרה ולהיאבק בה משפטית.
שעות ספורות לאחר ההודעה על ההסגרה, שניים ממקורביו של בנקמן פריד הודו בהאשמות הפליליות בקריסת בורסת הקריפטו, ומהתובע הפדרלי נמסר כי הם משתפים פעולה עם החוקרים. מדובר בקרולין אליסון, המנכ"לית לשעבר בת ה-28 של חברת מסחר שהוקמה על ידי בנקמן פריד, וגארי וואנג בן ה-29, שייסד את FTX. שניהם הודו בהאשמות של הונאה ברשת והונאה בניירות ערך.
1 צפייה בגלריה
סם בנקמן פרייד מייסד בורסת הקריפטו FTX שקרסה
סם בנקמן פרייד מייסד בורסת הקריפטו FTX שקרסה
סם בנקמן פריד מייסד בורסת הקריפטו FTX שקרסה
(צילום: בלומברג)
במסגרת הדיון היום קרא עורך דינו של בנקמן פריד תצהיר מטעמו שבו ויתר על הזכות המוקנה לו להתנגד להסגרה. הוא נכלא בשבוע שעבר על ידי הרשויות במדינה, באשמת הונאה וגניבת מילארדי דולרים מלקוחות FTX והטעיית לווים ומשקיעים.
התביעה הכלכלית בניו יורק הציגה בכתב ההסגרה שהגישה בשם התביעה הפדרלית של ארה"ב 8 סעיפי אישום נגד בנקמן פריד, בהם הונאה, תרמית, הלבנת הון והטעיית משקיעים.
בנקמן פריד עצמו טוען כי הוא לא התכוון לבצע כל הונאה ושלא ידע בדיוק מה מתרחש בקרן הגידור שייסד אלמדה, החברה האחות של FTX, שלפי החשדות השתמשה בכספי הלקוחות של בורסת הקריפטו כדי לכסות הפסדי ענק בפעילות הגידור שלה.
הליך ההסגרה התעכב בימים האחרונים על אף ההסכמה של בנקמן פריד, לפי דיווחים בשל עמדות סותרות בין עמדת עורך דינו באיי בהאמה לעורכי דינו בארה"ב.
בדיון משפטי סוער שנערך בבית המשפט בבהאמה ביום שני אמר עורך דינו המקומי ג'רון רוברטס (Jerone Roberts) כי לקוחו אינו מבין מדוע נדרש הליך ההסגרה – וזאת על אף העובדה שמייסד FTX עצמו העביר מסר, גם דרך עורכי דינו בארה"ב, כי אין בכוונתו להתנגד להליך.
רק שעות מאוחר יותר, לאחר שיחת וידאו-קונפרנס שערך עם עורכי דינו, המקומי ואלה בארה"ב, הטון בבית המשפט השתנה – וכבר ביום שלישי הובהר לשופט כי בנקמן פריד אכן מסכים להסגרה.
פורסם לראשונה: 21:28, 21.12.22