1 צפייה בגלריה
רפואה משלימה הומאופתיה
רפואה משלימה הומאופתיה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בתל אביב קבע לאחרונה שד"ר ערן אשחר, העוסק ברפואה טבעית, ישלם 100 אלף שקל בגין לשון הרע כלפי לירון אסר, מועסק שלו לשעבר שפתח קליניקה פרטית. השופט רון גולדשטיין קבע שפרסום שהפיץ אשחר, שלפיו ללסר אין הכשרה והוא מסכן את בריאות הפונים אליו, נעשה במטרה לפגוע בו.
התובע עבד אצל אשחר בשנים 2017-2015 וביניהם התעוררה מחלוקת בנוגע למהות ההעסקה. אשחר טען כי מדובר היה בתפקיד טכני, ואילו לסר טען שקיבל ממנו הכשרה בכל הנוגע לאופן הפיקוח והליווי של תהליכי צום ואף החליף אותו לעתים בטיפול בלקוחות.
תחילת הסכסוך ביניהם בפוסט שפרסם לסר ב-2017, כמה ימים לאחר שסיים את עבודתו אצל אשחר. הוא כתב שעזב את עבודתו במרכז אשחר, שבו צבר ניסיון קליני בפיקוח על מאות צומות מים וצומות מיצים, והוסיף כי התפנה לו זמן להרחיב את הפעילות בקליניקה הפרטית שלו. הוא הזמין את הגולשים להשתתף בסדנאות או בתהליך ייעוץ אישי.
זמן מה לאחר מכן שלח אשחר מייל ברשימת תפוצה נרחבת תחת הכותרת: "כל האמת על המטפל לירון לסר שמתחזה למומחה לפיקוח על צומות". להודעה צורף קישור לעמוד האינטרנט של המרכז של אשחר, שבו פורסם מאמר המייחס ללסר הפצת מידע שקרי שמסכן את בריאות המטופלים. אשחר הוסיף שלסר מעולם לא עבד במרכז שלו וכי הוא מתחזה שמציג עצמו כמומחה לצום.
בתביעה שהגיש טען לסר שהטלת דופי כה חמור בכישוריו וביושרתו המקצועית, והצגתו באור שלילי ואף פלילי, עלולה לפגוע בעיסוקו ובמקצועו. לדבריו, הפרסום הופץ בדיוק לחוג הלקוחות הפוטנציאליים של הצדדים.
עו"ד רונן יצחק גריןעו"ד רונן יצחק גרין
אשחר טען מנגד כי הוא זכאי להגנה של אמת בפרסום והגנת תום הלב, שכן רק עמד על זכותו שלא ישתמשו בשמו באופן שעשוי לגרום ל"לקוח הדיוט" לסבור שהתובע הוכשר על ידו, או שהתובע מטפל באופן זהה כמוהו. הוא הוסיף כי הפרסום נעשה לשם הגנה על המוניטין שצבר ושמו הטוב.
אבל השופט רון גולדשטיין קיבל את התביעה וקבע שמדובר בהפצת לשון הרע מתוך כוונה ברורה לפגוע בעסק של לסר. הוא ציין שאשחר לא הוכיח שההתבטאויות החמורות שלו הן אמת. לדבריו, אין מחלוקת שהם עבדו יחד, ואף שאשחר ניסה לגמד את חלקו של לסר ולצמצמו לתפקיד טכני - טענותיו לא מתיישבות עם חומר הראיות.
בפסק הדין נקבע שאשחר פרסם התבטאויות חמורות ביותר נגד כישוריו המקצועיים של לסר כשטען שהוא מסכן את בריאות הפונים אליו ולא הציג בדל ראיה לטענות אלה. זאת ועוד, הוא לא הוכיח את תום ליבו בפרסומים ואף הוכח כי חזקה שפעל בחוסר תום לב.
את הפיצוי העמיד השופט על הרף הגבוה מאחר שנקבע כי הדברים פורסמו בכוונה לפגוע. ד"ר אשחר חויב לשלם ללסר 80 אלף שקל בתוספת הוצאות משפט בסך 6,400 שקל ושכר טרחת עו"ד בסך 20 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובע: עו"ד ד"ר איריס טרומן • ב"כ הנתבע: עו"ד שמואל דבלינגר • עו"ד רונן יצחק גרין עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין