1 צפייה בגלריה
בריכה פרטית
בריכה פרטית
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית משפט השלום בקריות פסק לאחרונה שאורח ששבר את רגלו בדרכו לבריכה במהלך חופשה בצימר, יפוצה בכ-62 אלף שקל על ידי בעלי המקום. השופטת אלואז זערורה-עבדאלחלים התרשמה שהתנהלות הנתבע בנוגע למדרגות מעידה כי העמיד את אורחיו בסיכון בלתי סביר.
הנפגע (37) התארח בספטמבר 2017 לחופשת חג עם אשתו וחברים בצימר שבבעלות הנתבע. בתביעה שהגיש בתחילת 2020 הוא סיפר כי במהלך החופשה התכוון לטבול בבריכת הצימר, אך כשהחל לרדת במדרגות המובילות אליה עיקם את הרגל והחליק על הדשא הסינטטי שכיסה אותן. הוא הסביר שהדשא היה רטוב ולא מקובע כראוי למדרגות, ושהמדרגות עצמן היו צרות מדי באופן שלא אפשר לו להניח עליהן את כל כף הרגל.
הוא פנה לטיפול רפואי ואובחן עם שבר בכף הרגל שקובע בגבס למשך חודש וחצי. הפגיעה לא הותירה נכות כלשהי, אך לטענת התובע הוא ממשיך לסבול מהשלכות התאונה והכאבים באזור השבר מגבילים אותו לעיתים.
בעלי הצימר וחברת הביטוח שלו "איילון", הכחישו את נסיבות האירוע והנזק שנגרם. הם טענו כי בעלי הצימר שמר על כללי הבטיחות, פעל באופן סביר ולא יכול היה למנוע את התאונה. לחילופין נטען כי התאונה אירעה בשל חוסר זהירות של התובע, ויש לייחס לו אשם תורם משמעותי. חוקר מטעם חברת הביטוח שביקר במקום העיד כי התרשם שהמדרגות מהודקות היטב ולא מחליקות.
אבל השופטת זערורה-עבדאלחלים קיבלה את התביעה לאחר ששוכנעה כי התאונה התרחשה כפי שסיפר האורח, שחזר על גרסתו באופן עקבי, ועדותו הייתה אמינה ונתמכה באשתו וחבריו שהיו עדים לאירוע.
עו"ד מאור עזרןעו"ד מאור עזרן
היא הזכירה את עדותו של בעל הצימר, שציין כי בנה והרכיב את המדרגות במו ידיו אף שאינו מהנדס בהכשרתו ואין לו אישור של מהנדס לבנייה. כשנשאל אם המדרגות עומדות בתקן, ענה שבמשך 20 שנה מאות מבקרים עשו בהן שימוש וכלום לא קרה.
בפסק הדין צוין כי בעלי הצימר העיד שהוא מתחזק את המקום בעצמו. את הדשא הסינטטי שמכסה את המדרגות התקין לבד לפני 20 שנה על אף שאין לו הכשרה מיוחדת בתחום, ולא חידש אותו מאז. השופטת קבעה שממצאי החוקר אינם מתיישבים עם תמונות של המדרגות שהציג בפניה התובע, המלמדות שהדשא לא קובע וכל תזוזה שלו מגבירה את הסיכוי להחלקה.
לפיכך היא קבעה כי התנהלות הבעלים בכל הנוגע למדרגות ותחזוקתן העמידה את באי המקום בסיכון בלתי סביר, שאותו ניתן היה למנוע בקלות באמצעות חיזוק רצועות הדשא, הדבקת פסים למניעת החלקה על המדרגות ועוד.
עם זאת, השופטת הטילה על התובע אשם תורם בשיעור 10% שכן היה עליו לנהוג במשנה זהירות משהבחין במצב המדרגות. בניכוי האשם התורם נפסק לו פיצוי של 50,400 שקל בגין הפסד שכר בעבד, עזרת צד ג', הוצאות רפואיות וכאב וסבל, בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 12 אלף שקל והחזר אגרת בית משפט.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא אוזכרו בפסק הדין • עו"ד מאור עזרן עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין