1 צפייה בגלריה
נהגת ב רכב  אילוס אילוסטרציה
נהגת ב רכב  אילוס אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט לתעבורה בחיפה גזר לאחרונה עונש קל של חודש פסילה ושלושה חודשי מאסר על תנאי על נהגת שנפצעה באורח קשה בתאונה עצמית כשהייתה תחת השפעת אלכוהול. השופטת טל תדמור-זמיר התחשבה בכך שהנהגת היא זו שנפגעה בתאונה ונושאת עד היום את התוצאות בגופה ובנפשה, וקבעה שאין מקום להחמיר איתה.
התאונה התרחשה לפני כשנה וחצי, כשהנאשמת נסעה בשעת בוקר מוקדמת בשדרות ההסתדרות בחיפה. היא סטתה מנתיב הנסיעה, התנגשה בשטח הפרדה, התהפכה ופגעה בעץ דקל. בעקבות התאונה היא נפגעה באורח קשה בלסת ובגפיים וכיום עדיין נמצאת בשיקום.
כתב האישום המקורי ייחס לה עבירות של נהיגה בשכרות, סטייה מנתיב נסיעה, נהיגה בקלות ראש, גרימת נזק לרכוש וחבלה של ממש לגוף. אבל לאחר שלב שמיעת הראיות בתיק הגיעו התביעה והסנגור עו"ד קובי טל להסדר טיעון שבמסגרתו הומרה העבירה החמורה של נהיגה בשכרות לעבירה קלה יותר של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.
הנהגת הודתה במיוחס לה והורשעה, והוסכם כי העונש שייגזר עליה יכלול פסילת רישיון בטווח של 11-3 חודשים, לצד ענישה נלווית. במסגרת הטיעונים לעונש ביקשה עו"ד מעיין יתח מטעם התביעה לגזור עליה פסילה ברף העליון של ההסדר, בנוסף למאסר על תנאי, פסילה על תנאי וקנס.
לעומת זאת, הסנגור ביקש לגזור עליה שלושה חודשי פסילה בלבד תוך ניכוי 60 ימי פסילה מנהלית שהוטלו עליה אחרי התאונה. הוא הדגיש שכתב האישום תוקן בעבירה מהותית וכי יש הצדקה לענישה מקלה כיוון שהנאשמת היא היחידה שנפגעה בתאונה. הוא הוסיף שמדובר באם יחידנית לשתי בנות, שעדיין נמצאת בטיפולים רפואיים ושיקומיים – אורתופדיים ונפשיים, וביקש להתחשב בה.
השופטת טל תדמור-זמיר קיבלה את עמדתו וכתבה: "עיון בפסיקת בתי המשפט לתעבורה מעלה כי מקום שבו הנאשם הוא שנחבל חבלות של ממש... הנטייה היא שלא להטיל עליו פסילה ממושכת, שכן עונשו כבר ניתן לו 'מידי שמיים'".
עוד החליטה השופטת להתחשב בכך שהנאשמת הודתה במעשיה וחסכה זמן שיפוטי יקר, בכך שאין לה עבר תעבורתי מכביד ביחס לוותק הנהיגה ובנסיבות האישיות שלה. "דומה כי הנאשמת נושאת את תוצאות התאונה בגופה ובנפשה עד עצם היום הזה ואני סבורה כי יש בכך כדי להטיל עליה פסילה ברף התחתון של הסדר הטיעון", כתבה.
בהתאם לכך, נגזרו על הנאשמת שלושה חודשי פסילה בפועל בניכוי החודשיים שהייתה בפסילה מנהלית. בנוסף לכך הוטלו עליה שלושה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, שלושה חודשי פסילה על תנאי למשך שלוש שנים, ו-14 ימי פסילה על תנאי למשך שנה, ללא קנס.
• לקריאת גזר הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ המאשימה: עו"ד מעיין יתח • ב"כ הנאשמת: עו"ד קובי טל • ynet הוא שותף באתר פסקדין