דוח מעורב לחברת פוקס בשליטת הראל ויזל: ברבעון השני של השנה רשמה פוקס עלייה של 11% במכירות, בין השאר בגלל המשך פתיחת חנויות - שהגיעו לסכום שיא של 1.3 מיליארד שקל. במקביל, הרווח נחתך ב-30% והסתכם ב-95 מיליון שקל. בין השאר בגלל עלייה בהוצאות שכר הנהלה, עלייה בשער הדולר והאירו לעומת השקל וקיטון במכירות בחנויות זהות.
בחלוקה לפי מגזרים: אופנה ואופנת בית, מוצרי אווירה וטיפוח (בעיקר ללין) - הספורט ממשיך להיות הקטר של הראל ויזל. במכירות למ"ר חלה ירידה במגזרים הנ"ל למעט בספורט: במגזר האופנה ואופנת הבית חלה ירידה של 10.6% במכירות בחנויות זהות. החברה נאלצה לתת הנחות עמוקות בשל התארכות עונת החורף לתוך חודש אפריל, שפגעה במכירות קולקציית הקיץ שהושקה. במגזר הטיפוח נרשמה ירידה של 3.4% ואילו במגזר הספורט עלו המכירות ב-6.9%.
1 צפייה בגלריה
הראל ויזל
הראל ויזל
הראל ויזל
(צילום: דימה טליאנסקי)
גם בשיעור הרווח התפעולי ברבעון השני רשם הספורט עלייה. שיעור הרווח הגולמי מכלל המכירות הסתכם ב-58% לעומת 62% הרבעון המקביל אשתקד בגלל התייקרות רכש מספקים בשל עלייה בשער הדולר וגידול בהנחות ללקוחות.
שיעור הרווח התפעולי מסך המכירות ירד ברבעון השני ל-89% בהשוואה ל-13.3% מהמכירות ברבעון מקביל אשתקד.
למרות הירידה החדה ברווחיות המניה זינקה היום ב-6.2% במסחר.
גורם מקורב לחברה אמר כי "אמנם הדוח נמוך בהשוואה לשנה שעברה, אבל עדיין מדובר בחברת אופנה שמרוויחה 95 מיליון שקל ברבעון. אין בארץ כאלה. אני מניח שהמשקיעים חושבים שהמניה נסחרת במחיר נמוך יחסית".
ויזל הוא מראשי פורום העסקים המתנגד לצעדי חקיקה במסגרת המהפכה המשפטית ללא הסכמה רחבה, מה שקיבל ביטוי בדוח הדירקטוריון המצורף לדוחות ובו נאמר: "על פי דעת מומחים המשך קידום הרפורמה ללא הסכמה רחבה עשוי לפגוע ביציבות הכלכלית של ישראל, אם כי למועד פרסום זה אין ביכולתה של החברה לאמוד את היקף ההשלכות של המשך קידום החקיקה על המשק".
ויזל אמר עם פרסום הדוחות כי "בשנים האחרונות הפכה הקבוצה לבינ"ל ושחקנית משמעותית בזירת הריטייל הגלובלית. ברבעון השני רשמנו הכנסות שיא של יותר מ-1.3 מיליארד שקל ואנו פועלים במרץ על מנת להמשיך את הצמיחה בעולם".
בתוך כך, מניית פוקס עלתה היום במסחר בבורסת ת"א בין היתר בגלל עלייה של 7.25% במניית חברת הבת של פוקס, ריטיילורס, המרכזת בעיקר את פעילות נייקי. גם טרמינל איקס שפוקס שותפה בה עלתה היום בכ-6.5%. המשמעות עבור הראל ויזל ופוקס היא ששווין של שתי החברות עלה רק היום בעוד כ-150 מיליון שקל.