הבית המיתולוגי בלוס אנג'לס מתוכנית הטלוויזיה האייקונית משפחת בריידי נמכר לאחת ממעריצות הסדרה ב-3.2 מיליון דולר. טינה טרהאן בת ה-53, היא זו ששילמה את הסכום, אשר נמוך ב-9% מהמחיר אותו שילמה המוכרת, רשת הטלוויזיה HGTV, על הבית לפני חמש שנים.
טרהאן, אשתו של מנכ"ל HBO לשעבר, כריס אלברכט, אמרה שהיא מתכננת להשתמש בנכס כמקום לכיוס כספים ולאירועי צדקה. "זה כמעט כמו בית בובות בגודל טבעי", אמרה לוול סטריט ג'ורנל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
בית משפחת בריידי
בית משפחת בריידי
בית משפחת בריידי
(צילום מסך מתוך הטוויטר הרשמי של וול סטריט ג'ורנל)
הבית, שנבנה בשנת 1959, הוצע למכירה לראשונה בחודש מאי האחרון תמורת 5.5 מיליון דולר. רשת הטלוויזיה עצמה רכשה אותו ב-2018 ב-3.5 מיליון דולר, ושיפצה אותו כך שיתאים בצורה זהה לסצנות שהיו בסדרה, תוך כדי תיעוד התהליך בסדרת טלוויזיה. לפני ש-HGTV רכשה את הבית הוא היה בבעלות אותה משפחה במשך 50 שנה, אשר אפשרה לצלם בו את הסדרה.
הרוכשת הנוכחית ידועה כאספנית בתים יוצאי דופן. בבעלותה גם אחוזה מפוארת מתקופת הרנסנס באגם ז'נבה. כשסוכנת הנדל"ן שלה, מרסי רוט, שמעה ממנה שהיא רוצה לרכוש את המקום, היא הייתה בטוחה שהיא צוחקת: "היא אמרה לי שהיא אובססיבית בנוגע לבית", מספרת הסוכנת.
במהלך תהליך השיפוץ של הבית במסגרת סדרת הטלוויזיה ששידרה HGTV, נבנה מחדש גרם המדרגות הצף מהסדרה המקורית, מטבח הפורמייקה הכתום-ירוק, עליית הגג המפורסמת ופתח הכניסה המחופה אבן. הרשת גם הוסיפה 278 מ"ר בנוי בדמות קומה שנייה בבית, כשסך כל השטח הבנוי בבית עומד על כ-465 מ"ר, ויש בו חמישה חדרי שינה.
למרות הרכישה, טרהאן אמרה שהיא קנתה את הבית במחיר מופקע וכי הוא אינו מודרני ולא ניתן לגור בו באמת. לטענתה, המחיר הגבוה עליו שילמה רשת הטלוויזיה ב-2018 נבע ממלחמת התעות שהתנהלה עבורו באותה תקופה. לצורך העניין, בית ממוצע באותו רחוב נמכר בדרך כלל בין מיליון לשלושה מיליון דולר.
"זו ההשקעה הגרועה ביותר שלי אי פעם. אני אפילו לא יכולה להגיד את המילה השקעה - אני אגיד אחריות", סיכמה טרהאן.