בשבוע שעבר נחתמה בניו יורק עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר בעיר עד כה השנה. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, נמצא קונה לדירה במגדל בכתובת שדרת פארק 432, שהמחיר המבוקש עבורה עמד על 92 מיליון דולר.
הדירה עמדה למכירה במשך שנתיים ובתחילה הוצעה במחיר של 135 מיליון דולר, שהורד במאי. הנכס כולל 5 חדרי שינה ו-5 חדרי רחצה. הוא בגודל 745 מ"ר, משתרע על כל הקומה ה-79 במגדל ומשקיף על סנטרל פארק ועל קו הרקיע של מנהטן. המחיר כולל לפי הדיווח גם שני מחסנים ושתי דירות סטודיו צמודות.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
המגדל בשדרת פארק 432 בניו יורק. דיירים התלוננו על דליפות וסדקים
המגדל בשדרת פארק 432 בניו יורק. דיירים התלוננו על דליפות וסדקים
המגדל בשדרת פארק 432 בניו יורק. דיירים התלוננו על דליפות וסדקים
(צילום: Amir Hamja/ Bloomberg)

המגדל עצמו נמצא באזור שזכה כבר לכינוי "שדרת המיליארדרים", ואף שהוא כולל פינוקים כמו בריכה מקורה, חדר כושר, ספא, חדרי ביליארד, חדר משחקים וסטודיו יוגה, דיירים רבים התלוננו על דליפות וסדקים. ועד הבניין אף הגיש תביעה נגד הקבלנים, קבוצת CIM.
המוכר הוא מיץ' ג'וליוס, מנהל קרן הגידור קניון קפיטול אדוויזורס. הוא רכש את היחידה ב-2016 מהיזם של הבניין עבור 59.14 מיליון דולר. הדירה עוצבה במיוחד עבור ג'וליוס הידוע כאספן של אומנות אסייתית, והוא אף שכר את האדריכל היפני הירושי שוג'ימוטו שעיצב את הדירה כמקדש זן, כולל עצי בונסאי וחדר תה יפני מסורתי. כמו כן, הדירה כוללת משרד ביתי.
בשבוע שעבר נחתמו 18 חוזים לרכישות נדל"ן יוקרה בשווי של מעל 4 מיליון דולר. השווי הכולל של הנכסים שנמכרו עמד על 219.3 מיליון דולר, יותר מפי 2 משווי הנכסים שנמכרו שבוע קודם לכן. הבית השני היקר ביותר שנמכר בשבוע שעבר היה פנטהאוז ברחוב הדסון ב-18.3 מיליון דולר. הדופלקס כולל 4 חדרי שינה ובגודל 465 מ"ר ועוד 230 מ"ר של חלל חיצוני.
בבניין יש דירה נוספת למכירה - איש העסקים הסעודי פאווז אל-הוקאיר הוריד לאחרונה את המחיר המבוקש על הפנטהאוז שלו מ-169 מיליון דולר ל-130 מיליון דולר.