בית משפט השלום בתל אביב קיבל לאחרונה תביעת נזיקין שהגישה אישה בת 32 נגד שכן שתקף אותה מינית במשך כשנה בילדותה, מאז שהיא הייתה כבת 4 והוא כבן 14, וחייב אותו לפצות אותה בכמיליון שקל. פסק הדין של השופט טל חבקין התבסס על הרשעת התוקף בהליך פלילי שנוהל נגדו לפני יותר מ-20 שנה.
המשפחות של התובעת והתוקף גרו דלת מול דלת והאימהות היו מיודדות. לאורך כמה שנים שבהן שימש שמרטף שלה הוא אנס אותה וביצע בה מעשים מגונים תוך שאיים עליה לבל תספר להוריה. לטענתה למעשים אחראים גם ההורים שלו, שעליהם הייתה מוטלת החובה לחנך אותו ולהשגיח עליו.
בכתב התביעה פורטו המעשים שבהם הורשע בהליך הפלילי, שבוצעו תוך שימוש בכוח וחסימת פיה.
1 צפייה בגלריה
נרקיסיזם
נרקיסיזם
אילוסטרציה
(shutterstock)
התובעת סיפרה שלאורך שנים נצרה את הסוד בלבה ופחדה לשתף את אמה או כל מבוגר אחראי במעשים שבוצעו בה. רק בגיל 11, אחרי ששמעה ברדיו תוכנית על אונס, סיפרה לדודתה על שעברה. בעקבות זאת נפתחה חקירה פלילית שבסופה הוגש כתב אישום נגד השכן, אז כבר בגיר. הוא הורשע באינוס בכוח, איומים ובמעשה מגונה בקטינה. הוא ריצה מאסר בן שנתיים ושוחרר.
בתגובה לתביעה האזרחית כפרו התוקף והוריו באחריות. הוא טען שלא ביצע את המעשים וניסה להביא ראיות לסתור את הכרעת הדין. ההורים טענו שלא ידעו מאום על המעשים ולא היו יכולים לדעת.
אמו העידה כי באחד מהימים מצאה את בנה בוכה בחדרו. לאחר שדובבה אותו הוא סיפר שאמה של התובעת כעסה עליו לאחר שגילתה שהתחכך בבתה. היא ציינה כי לאחר מועד זה לא אפשרה עוד לבנה לשמור על הילדה, אך לא "עשתה עניין" שכן גם אם התובעת לא התייחסה לנושא מעבר לכך.
השופט טל חבקין קיבל את התביעה נגד הבן ודחה אותה בכל הנוגע להוריו. הוא קבע כי אחריות הבן לא יכולה להיות שנויה במחלוקת לנוכח הכרעת הדין המרשיעה בהליך הפלילי: הוא הודה שתקף את התובעת, איים עליה וביצע בה מעשים מגונים. בנסיבות אלה הוא חייב לפצות אותה.
מנגד, על ההורים לא מוטלת אחריות שכן לא הוכח שהם ידעו או היו צריכים לדעת על הסיכון שבנם יתקוף את התובעת.
בהתאם לחוות דעת רפואית קבע השופט שהתובעת נותרה עם 10% נכות. התוקף חויב לפצות אותה ב-880 אלף שקל בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 17.55% והוצאות בסך 12 אלף שקל. הצעירה חויבה לשלם להוריו שכר טרחת עו"ד בסך 25 אלף שקל.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • ב"כ התובעת: עו"ד אמיר אריק • ב"כ הנתבעים: עוה"ד עודד גיל ודורית שרי • עו"ד ארז מלכה עוסק בנזיקין • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין