עכשיו זה סופי: על פי החלטת הממשלה היום (ב'), מטה התשתיות המיותר שהקים שר האוצר לשעבר ישראל כץ במשרד האוצר ייסגר ויפורק. את כל 13 עובדיו כבר הורה שר האוצר אביגדור ליברמן לפטר ב-28 ביוני, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המטה הוקם על ידי השר כץ בנובמבר ובראשו מונה קובי בליטשטיין, שאותו משך כץ ממשרד התחבורה לצורך התפקיד החדש שיצר. עצם הקמת המטה גרם לזעם מצד שרת התחבורה מירי רגב, שחשדה שכל מטרת הקמת מטה התשתיות באוצר היא שהשר כץ, שהיה שר תחבורה 10 שנים, ימשיך להתערב בעבודת משרד התחבורה.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ ואביגדור ליברמן
ישראל כץ ואביגדור ליברמן
ישראל כץ ואביגדור ליברמן
(צילום: קובי קואנקס ויריב כץ)
ביטול מטה התשתיות הלאומיות במשרד האוצר הייתה אחת הפעולות הראשונות שביצע שר האוצר ליברמן, ממש עם מינויו לתפקיד, במטרה למנוע כפילויות מיותרות במשרדי הממשלה, כך לדבריו. כמו כן סגר ליברמן גם את מטה ההכשרות המקצועיות והורה לפטר את חמשת עובדיו בשל ריכוז נושא ההכשרות המקצועיות במשרד הכלכלה והתעשייה.
בהודעה שיצאה היום בצהריים נמסר כי הממשלה אישרה היום את הצעתו של שר האוצר לסגור את מטה התשתיות הלאומיות שהוקם במשרד האוצר על ידי הממשלה הקודמת. ההצעה לסגירת המטה הגיעה על רקע עבודת מטה שנעשתה במשרד האוצר במסגרתה הוחלט לבטל כפילויות במשרדי הממשלה השונים במטרה לייעל את העבודה.
ביטול הכפילויות עשוי להביא לחיסכון של למעלה מ-100 מיליון שקל.
שר האוצר ליברמן מסר: "זהו הצעד הראשון במסגרת שורת צעדים שמטרתם להוביל להתייעלות המגזר הציבורי. ביטול הכפילויות יביא לתעדוף פרויקטים ברמה הלאומית ולצמצום הסרבול בעבודה הממשלתית הפועלת בתחומים רבים במקביל ולחסכון של מיליוני שקלים למשק".
כמו כן נסגרו סופית משרדי הממשלה שהוקמו בתקופת כהונתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, כדי למנות לשרים חברי כנסת ממפלגת הליכוד. המשרדים שנסגרו הם לחיזוק וקידום קהילתי, משרד המים וההשכלה המשלימה ומשרד הדיגיטל והחברות הממשלתיות. כמו כן נסגר משרד האסטרטגיה. על פי המלצת אגף התקציבים באוצר יש לסגור עוד שישה משרדי ממשלה בהם משרדי התפוצות, ירושלים, מורשת ומודיעין.