למרות התנגדות חלק מהנושים, בית המשפט המחוזי בנצרת אישר את הסדר הנושים לרשת האופנה גליתה, שלאחרונה מונתה לה נאמנת לאחר שצברה חובות של כ-26 מיליון שקל. השופט עאטף עיילבוני קבע כי "אף שהצעת ההסדר לא זכתה לרוב הדרוש בכלל אספות הנושים, אני נעתר לבקשת הנאמנת לאישור תכנית השיקום הכלכלית, ובתוך כך, מאשר את הסדר הנושים ונותן לו תוקף של פסק דין כלפי כל נושי החברות".
מההחלטה עולה כי סך כל מקורות ההסדר העדכני עומדים על סך של כ-5.4 מיליון שקל שכוללים הכנסת משקיע ותרומת בעלים לנושים האוחזים בערבות אישית. השופט מינה את עו"ד אלונה בומגרטן כנאמנת לביצוע ההסדר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אתר האינטרנט של גליתה
אתר האינטרנט של גליתה
אתר האינטרנט של גליתה
(צילום מסך)
השופט הוסיף וקבע כי " סבורני שיש מקום לאשר את ההצעה לתכנית שיקום כלכלית, הגם שלא אושרה בכל אחת מאסיפות הנושים ברוב הדרוש... השתכנעתי כי במידה ותוכנית השיקום לא תאושר, לא יהיה מנוס מפירוק החברות וכי התמורה שהוצעה בהצעת ההסדר לנושים, גם אלה שהתנגדו למתווה המוצע, גבוהה מהתמורה הצפויה להתקבל בהליך פירוק", קבע.
מדובר ברשת אופנה לממכר בגדים, בדגש לשמלות ערב וביגוד לאירועים, אשר החלה דרכה בשנת 1998 כחנות בגדים בעיר עפולה. בחלוף השנים, התרחבה הרשת ופתחה סניפים ברחבי הארץ. בשיא פעילותה מנתה הרשת 37 סניפים, ועם פרוץ מגפת הקורונה נקלעה לקשיים ונאלצה לסגור סניפים לא רווחים.
במועד הגשת ההליך על ידי הרשת באמצעות עו"ד חובב ביטון, מנתה הרשת 13 סניפים נוסף על אתר מכירות אינטרנטי. באותה עת הועסקו בחברות כ-80 עובדים, רובם בחנויות הממוקמות בפריפריה. אף כיום מעסיקות החברות עשרות עובדים המיוצגים על ידי עו"ד ליזה חדש. על נושי הרשת נמנה בנק הפועלים המיוצג על ידי עו"ד אמיר פלמר.