הפיטורים בשוק הטכנולוגיה נמשכים: אחרי שאינטל הודיעה בשבוע שעבר על פיטורי אלפי עובדים (קיצוץ של 20% בכל החטיבות), גם מיקרוסופט מאשרת כי היא החלה במהלך של פיטורים.
ביולי האחרון הודיעה ענקית הטכנולוגיה כי היא מתכננת לקצץ קצת פחות מ-1% מכלל העובדים שלה (למיקרוסופט יותר מ-200 אלף עובדים), אבל בהודעה שהוציאה כעת היא לא מסרה מה תהיה כמות המפוטרים, והאם הם חלק מהתוכנית עליה הכריזה בקיץ. על פי דיווחים באתרים שונים, הכוונה של החברה היא לפטר כמעט 1,000 עובדים במספר חטיבות, כולל Xbox ו-Edge. יש לציין כי בשלב זה לא צפויים פיטורים של עובדים בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
משרד של חברת מיקרוסופט
משרד של חברת מיקרוסופט
מיקרוסופט. גם היא סובלת מהמצב הכלכלי
(צילום: shutterstock)
"כמו כל החברות, אנו מעריכים את סדרי העדיפויות העסקיים שלנו על בסיס קבוע, ומבצעים התאמות מבניות. נמשיך להשקיע בעסק שלנו ולקבל עובדים חדשים בתחומי צמיחה מרכזיים בשנה הקרובה", נמסר מטעם מיקרוסופט.
המהלך האחרון של מיקרוסופט מגיע בעקבות לא מעט אתגרים וקשיים שחווה החברה. החברה דיווחה על הכנסות של 51.9 מיליארד דולר ברבעון השני של שנת 2022, כשהתחזית הייתה ל-52.5 מיליארד דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-2.23 דולר למניה, לעומת תחזיות רווח של 2.29 דולר.
במיקרוסופט ציינו כי השינויים בשער הדולר והפסקות הייצור בסין, שהובילו לאובדן הכנסות של מאות מיליוני דולרים, הם בין הגורמים לכך שלא עמדה בתחזיות. בנוסף, הוצאות התפעול של החברה גדלו ב-126 מיליון דולר בעקבות ההפחתה בפעילות של מיקרוסופט ברוסיה.
עוד נתון מעניין מהדוחות הוא הוצאה של 113 מיליון דולר על תשלום פיצויים לעובדים שפוטרו, מה שמראה על מגמת הקיצוצים בחברה, עוד טרם הפיטורים האחרונים. לצד זה, חטיבת הענן רשמה הכנסות של 20.9 מיליארד דולר, נמוכות במקצת מהתחזיות (21.1 מיליארד דולר), וההכנסות מ-XBOX ירדו ב-6%.

מניית מיקרוסופט ירדה בכ-30%

כבר אחרי פרסום תוצאות הרבעון השני אמרה סמנכ"לית הכספים, איימי הוד, כי החברה "תאט את קצב הגיוס כדי להתמקד בתחומי צמיחה מרכזיים". במקביל, מניית מיקרוסופט ירדה בכ-30% עד כה השנה.
מיקרוסופט היא, כאמור, לא חברת הטכנולוגיה הראשונה שמפטרת עובדים לאור המצב הכלכלי. קדמו לה נטפליקס, טוויטר, אובר ואינטל. וול סטריט ג'ורנל דיווח לאחרונה כי גם מטא (פייסבוק) מתכננת לצמצם בהוצאות שלה בלפחות 10% בחודשים הקרובים, בין היתר באמצעות פיטורי עובדים.
חברות הטכנולוגיה גייסו הרבה מאוד עובדים בשנים האחרונות, אבל כמות הכסף שהניעה את התעשייה במשך תקופה כל כך ארוכה הולכת ופוחתת. הסיבות לכך הן מספר מגמות שקרו בעקבות מגפת הקורונה, בשילוב עם האינפלציה והחשש הגובר שהכלכלה העולמית מתקרבת למיתון.