יצרנית השבבים אינטל מתכננת צמצום משמעותי במספר העובדים, ומספר המפוטרים ברחבי העולם צפוי להגיע לכמה אלפים. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. ברקע התוכנית: ההפסדים העצומים שנגרמו לחברה ברבעון השני השנה בין היתר בעקבות האטה בשוק המחשבים האישיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההודעה על הפיטורים צפויה להתפרסם בסוף החודש, ככל הנראה לקראת פרסום דוחות החברה לרבעון השלישי ב-27 באוקטובר. חלק מהחטיבות של אינטל, כולל קבוצת המכירות והשיווק, עלולות לספוג קיצוצים של כ-20% מצוות העובדים. נכון לחודש יולי, בחברה מועסקים כ-114 אלף עובדים. בשלב זה לא ברור איך ישפיעו הפיטורים הצפויים על מצבת עובדי החברה בישראל, שהיא המעסיקה הגדולה בענף הייטק הישראלי.
1 צפייה בגלריה
אינטל
אינטל
אינטל
(צילום: רויטרס)

ביולי צמצמה החברה את תחזיות המכירות והרווח השנתיות שלה לאחר שהחמיצה את התחזיות הכספיות לתוצאות הרבעון השני. אינטל רשמה ברבעון השני הפסד של 454 מיליון דולר ודיווחה על ירידה בתחזית ההכנסות השנתית ל-68-65 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת של 76 מיליארד דולר. בין הסיבות: אינפלציה של עשרות שנים ופתיחה מחדש של משרדים ובתי ספר שהובילו אנשים להוציא פחות כסף על קניית מחשבים אישיים ממה שהם עשו במהלך הסגרים בקורונה.
בנוסף, יצרניות השבבים חוות פגיעה בביקושים בשל השיבושים בשרשראות האספקה, המלחמה באוקראינה, לצד הודעת הממשל האמריקני ביום שישי האחרון על הטלת מגבלות על יצוא לסין של רכיבים הקשורים לתעשיית השבבים כל עוד אלה יוצרו בארה"ב.
סבב הפיטורים הגדול האחרון באינטל התרחש ב-2016, אז פוטרו כ-12 אלף עובדים שייצגו 11% מכלל כוח האדם.
באינטל סירבו להגיב על הדיווח.