ההטרלה החדשה של אילון מאסק? האיש העשיר בעולם ומנכ"ל טסלה השיק בושם בשם "שיער שרוף", שלדבריו מכר כבר 10,000 בקבוקים בשווי של מיליון דולר בתוך שעות ספורות.
"עם שם כמו שלי, הכניסה לעסקי הניחוחות הייתה בלתי נמנעת. למה בעצם נלחמתי בזה כל כך הרבה זמן?!", תהה מאסק בטוויטר, ומיד לאחר מכן שינה את התיאור שלו ל"מוכר בשמים".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: AP)
את הבושם שהשיק הוא מתאר כ"תמצית התשוקה הדוחה", כאשר בקבוק נמכר במאה דולר.
לא מדובר במוצר הראשון שמאסק משיק, כמובן. בעבר הוציא טקילה של טסלה, "טסלה טקילה", וגם זוג תחתוני "מכנסונים קצרים", שציינו את הזלזול שלו במשקיעי השורט שהימרו נגד יצרנית הרכב החשמל, כיום חברת הרכב היקרה בעולם.
בנוסף הוציא המיליארדר כובעים של "The Boring Company" ("החברה המשעממת"), חברת התשתיות ובניית המנהרות שהוקמה על ידיו והוערכה לאחרונה ב-5.7 מיליארד דולר, מהם נמכרו 50 אלף פריטים.
2 צפייה בגלריה
"מוכר בשמים". העמוד של מאסק בטוויטר
"מוכר בשמים". העמוד של מאסק בטוויטר
"מוכר בשמים". העמוד של מאסק בטוויטר
(צילום מסך)

חשש מהמשפט והתקפל?

בשבוע שעבר הציע מאסק לממש את ההצעה המקורית שלו לרכישת טוויטר, בסך של 44 מיליארד דולר, וקרא לבטל את התביעה של טוויטר נגדו, שהייתה עלולה לאלץ אותו לשלם - גם אם לא ירצה בכך.
כזכור, העסקה בין טוויטר למאסק לרכישת הרשת החברתית אושרה בסוף חודש אפריל האחרון, אולם מאז מאסק טען פעמים רבות - בין היתר באמצעות חשבונו הפופולרי בטוויטר עצמה - כי טוויטר "הפרה חוזה" והטעתה אותו כאשר טענה כי שיעור המשתמשים הפיקטיביים ברשת עומד על פחות מ-5%.
לאחר שמאסק הודיע בחודש יולי כי הוא מבטל את הרכישה בשל כך, טוויטר הגישה תביעה בבית המשפט של דלאוור בניסיון להכריח את המיליארדר להשלים את הרכישה. "נראה שמאסק מאמין שהוא - בניגוד לשאר האנשים שכפופים לחוקי החוזים של דלאוור - יכול לשנות את דעתו כרצונו, לתקוף את החברה, להפריע לעסקיה, להרוס את ערך המניות ולצאת מזה ללא פגע", נטען בתביעה.
בעוד ימים ספורים צפוי היה מאסק להופיע בבית המשפט במסגרת התביעה, אולם כעת הציע לטוויטר כאמור לסגור את העסקה בתנאים המקוריים בתמורה לכך שהרשת תמשוך את התביעה, וכעת הצדדים החליטו לדחות את התצהיר הקרוב שתוכנן למאסק בניסיון להגיע להסכם.
אם העסקה תושלם לבסוף, היא תציב את מאסק בעמדת מפתח כמי ששולט באחת מפלטפורמות המדיה המשפיעות ביותר.