פחות צבע לשיער - יותר יקר: לקוחה שקונה את צבע השיער קולור נטורלס גרנייה כבר שנים, גילתה הודעה זעירה בחזית האריזה: "תכולה מופחתת*". בתחתית האריזה בצידה הקדמי הופיע פירוט ההקטנה: קרם צבע - 40 מ"ל במקום 50 מ"ל וקרם מפתח - 60 מ"ל במקום 75 מ"ל. למעשה, חברת לוריאל, שמחזיקה במותג גרנייה, הפחיתה מנפח המוצר 25 מ"ל וסה"כ הקטינה אותו ב-20%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לטענת הלקוחה, היא קונה את הצבע ב-21.90 שקל כבר זמן רב מאוד ומחירו נשאר זהה למחיר שלפני ההקטנה. כלומר, יש פה התייקרות של 25% - 21.9 שקל ל-100 מ"ל כעת לעומת 17.52 שקל ל-100 מ"ל בגרסה הקודמת לפני ההקטנה.
2 צפייה בגלריה
אותו מחיר, כמות אחרת. צבע לשיער לוראל על המדף ב-BE
אותו מחיר, כמות אחרת. צבע לשיער לוראל על המדף ב-BE
אותו מחיר, כמות אחרת. צבע לשיער של לוריאל על המדף ב-BE
(צילום: מירב קריסטל)
ניגשנו לסניף רשת Be שם גילינו במקרה שעדיין מוכרים את הגרסה הקודמת של הצבע לצד מלאי חדש של הגרסה החדשה והמוקטנת. הם נראים בדיוק אותו הדבר, למעט שינוי הנפח וההודעה על ההקטנה. למרבה אי-ההפתעה: המוצר הישן והמוצר החדש המוקטן נמכרים באותו מחיר בדיוק: 23.90 שקל או במבצע 2 ב-35 שקל. גם פה, מדובר בהתייקרות של 25%.
מבדיקת מחירים בהשוואה לדצמבר עולה כי בסניף סופר-פארם בתל אביב המוצר נמכר ב-24.90 שקל מחיר זהה למחירו בדצמבר ובקינג סטור הוא נמכר ב-19.90 שקל מחיר זהה למחירו בדצמבר. בויקטורי הוא נמכר ב-21.90 שקל, מחיר זהה למחירו בדצמבר, ובחצי חינם ב-19.90 שקל - וגם פה לא היתה ירידת מחיר. למעשה, בכל הרשתות שבדקנו יש לכאורה עליית מחיר בגלל הקטנת המוצר של לוריאל.
2 צפייה בגלריה
צבע לשיער לוראל
צבע לשיער לוראל
צבע לשיער של לוריאל
(צילום: מירב קריסטל)
בשתיים מהרשתות אמרו לנו: "לא העלינו מחירים" והצביעו על לוריאל כאחראית להתייקרות.
בלוריאל טוענים שהחברה הורידה את המחיר לקמעונאים, אך לא במלוא שיעור ההקטנה (כלומר העלתה את המחיר אך בפחות מ-20%) כיוון שהפורמולה הושבחה.
מלוריאל נמסר בתגובה כי "מדובר במוצר משודרג: הפורמולה של גרנייה קולור נטורלס שודרגה בכל העולם והיא כעת איכותית יותר, החל מתוספת של שני שמנים (כעת יש במוצר חמישה שמנים במקום שלושה), דרך שדרוג הפורמולה של המסכה המובילה לחיזוק של פי ארבעה בסיב השערה".