שבוע המסחר במט"ח נפתח הבוקר (שני) לראשונה מאז שסוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס החליטה להודיע על הורדת הדירוג של מדינת ישראל מ-A1 ל-A2, וכשברקע גם המבצע להחזרת שני החטופים מרפיח, פרננדו מרמן ולואיס הר.
הדולר עולה כעת ב-0.20% ונסחר סביב 3.69 שקלים, בעוד האירו עולה ב-0.80% ונסחר סביב 3.98 שקלים. ביום שישי, לפני הכרזת מודי'ס, השער היציג של הדולר נקבע על 3.68 שקלים, והאירו על 3.967 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
שקל דולר ואירו
(צילום: shutterstock)
הבורסה בת"א, שהגיבה אתמול להורדת הדירוג של מודי'ס בירידות שערים, נמצאת בעלייה היום. מדדי ת"א 35 ות"א 125 עולים ב-0.7%. ת"א בנקים הוסיף לערכו 0.8%. מניית טבע קופצת ב-2%.
אנליסטים מציינים כי השאלה היא מה יקרה בתקופה הקרובה, ולא רק בימי מסחר בודדים. התחזיות הן שאם גם שתי חברות הדירוג האחרות, סטנדרד אנד פור ופיץ', יורידו את דירוג האשראי של ישראל בקרוב, השקל צפוי להיחלש במידה רבה ובוודאי שהבורסה לא תציג עליות שערים ניכרות כפי שמתרחש לאחרונה בבורסות הגדולות בארה"ב ובאירופה. מדד s&p הגיע בליל שישי האחרון לשיא של כל הזמנים ואלמלא הורדת הדירוג לישראל צפו בבורסה עליות שערים נאות בראשית השבוע גם בבורסה בתל אביב.
בינתיים מנסים בכירי משרד האוצר ובמשרד ראש הממשלה לשכנע את כלכלני שתי חברות דירוג האשראי להימנע מהורדת הדירוג גם הן. לצורך זה אף ייצא החשב הכללי רו"ח יהלי רוטנברג ללונדון בימים הקרובים, אולם ספק אם ניתן יהיה לשכנע להימנע מהורדת הדירוג, כפי שמסעות השכנוע לא הועילו מול כלכלני חברת מודי'ס.
פורסם לראשונה: 08:52, 12.02.24