בעקבות הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל על ידי חברת מודי'ס, מנסים בכירי משרד האוצר למנוע עוד הורדות דירוג על ידי שתי חברות הדירוג הגדולות הנוספות - סטנדרד אנד פור ופיץ'.
במסגרת הניסיונות ייצא השבוע החשב הכללי במשרד האוצר, רו"ח יהלי רוטנברג, לפגוש בלונדון את בכירי שתי החברות. החשב ובכירים באוצר ינסו להסביר לכלכלני שתי החברות שהחלטת מודי'ס הייתה נמהרת מדי, שכן כלכלת ישראל איתנה, ההתאוששות של המשק מתחילת המלחמה מהירה מאוד והממשלה כבר יזמה מהלכים שימנעו זליגה לגירעון שייצא משליטה, בתוך כך העלאות מיסים כמו המע"מ ומס הבריאות שמתוכננים לחודש ינואר הבא.
1 צפייה בגלריה
 החשב הכללי יהלי רוטנברג
 החשב הכללי יהלי רוטנברג
החשב הכללי יהלי רוטנברג
(צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)

רוטנברג צפוי לפגוש באירופה גם מספר משקיעים ולשכנע אותם להשקיע באגרות החוב של ישראל שאין שום סכנה שלא ייפדו בזמן, כפי שעושה ישראל כבר 75 שנים.
גורמים כלכליים אמרו הערב (א') כי החשב הכללי יצטרך להסביר לחברות הדירוג ולמשקיעים את פשר התקפותיו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על כלכלני חברת מודי'ס. כמו כן יוסבר לחברות ולמשקיעים שבעוד ימים ספורים יאושר תקציב המדינה החדש לשנת 2024 בכנסת בקריאה 2 ו-3 וכי מובטח שיהיה רוב לתקציב שיש בו צעדים שנדרשים כעת עקב המלחמה.
היום השר סמוטריץ' התראיין לאולפן ynet, ואמר בין היתר כי "מודי'ס היא סוכנות דירוג כלכלית, ומה שהיא כותבת על הכלכלה אני מאמץ בשתי ידיים. מודי'ס דווקא משבחת את הכלכלה הישראלית ואת החוסן שלה, וכן את העמידות ואת ההתאוששות המהירה של המשק הישראלי בשלושת החודשים האחרונים".
עוד טען סמוטריץ' כי "מודי'ס גם משבחת את הצעדים שאנחנו כממשלה עושים עכשיו בתקציב, גם בתקציב של 2024 וכבר את צעדי ההתכנסות אנחנו עושים קדימה ל-2025, והם כותבים שהם נכונים". אכן, סוכנות הדירוג שיבחה את העלאת המיסים שעליה הודיעה הממשלה, אך יחד עם זאת הצביעה על חולשת הממשלה והכנסת כאחד הגורמים שהובילו להחלטה.