שבוע המסחר במטבע חוץ נפתח ביציבות, וזאת אחרי מבצע עלות השחר שהתקיים בשלושת הימים האחרונים, בהם לא התקיים מסחר בשל סוף השבוע ו-9 באב. הדולר נסחר ביציבות והאירו נחלש מעט והפער ביניהם שוב מצטמצם לאחר שהתרחב בימים האחרונים. זאת, לאחר שכבר היה שוויון בשווי המטבעות העיקריים בעולם.
הדולר נסחר הבוקר (ב') במסחר הרציף סביב 3.332 שקל ושערו ננעל על 3.3270 שקלים, בעוד שהאירו ירד ברבע אחוז ושערו היציג נקבע על 3.3898 שקלים, הנמוך בהיסטוריה.
בנוסף, שבוע המסחר בבורסה בתל אביב נפתח גם הוא היום אחרי ההשבתה ב-9 באב, במגמה חיוביות ביותר: ת"א 35 עלה ב-1.6%, ת"א 125 ב-1.8%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
דולר שקל
(צילום: Shutterstock)
ההערכות הן שהשקל צפוי להתחזק החל בשבוע הבא ככל שיתקרב מועד העלאת הריבית בישראל בפעם הרביעית ברציפות, כאשר התחזיות בשוק ההון היא מדברות על העלאה של עוד חצי אחוז בריבית הבסיסית ל-1.75%, כך שהפריים יגיע לשיעור של 3.25%, יותר מכפול מזה שהיה עד לאמצע חודש אפריל, שעמד במשך תקופה ארוכה על 1.6%.
בינתיים ירד בימים האחרונים מחיר חבית נפט בעולם אל מתחת ל-100 דולר ונסחר סביב 93-97 דולר. המשך ירידת מחיר הנפט והיחלשות הדולר (אם תימשך) עשויים לגרום לירידה נוספת במחיר הדלק ב-1 בספטמבר. מצב כזה יגרום לשר האוצר לחשוב שוב האם להמשיך את הפחתת המס על הדלק בשקל שלם.
ל-ynet נודע כי ירידה משמעותית נוספת של מחיר הדלק בישראל תביא להפסקת ההפחתה בחצי שקל מתוך השקל השלם של ההפחתה, כפי שציין גורם בכיר במשרד האוצר. השר אביגדור ליברמן חתם לפי שעה על צו ההפחתה רק עד ל-31 באוגוסט, אולם הכוונה המקורית היא להפחית את מחיר הדלק בשקל שלם עד ל-15 בנובמבר, בדיוק שבועיים אחרי הבחירות לכנסת, ולהותיר את הפחתת המס על הסולר בחצי שקל עד ל-31 בדצמבר השנה.
היום בצהרים יפרסם החשב הכללי במשרד האוצר את נתוני תקציב המדינה בחודש יולי. עד כה התקציב היה בעודף גדול של 34 מיליארד שקל ויהיה חשוב לדעת האם ההאטה במשק גרמה כבר לירידה משמעותית בגביית המיסים ולתקציב גירעוני בחודש החולף.
פורסם לראשונה: 09:44, 08.08.22