ישראייר רוצה להפוך לחברת התעופה הישראלית הראשונה שמחזיקה ברישיון אירופי, וכדי לעשות זאת היא מתמודדת במכרז לרכישת אחת מחברות התעופה האירופיות. בהודעה שהוציאה הבוקר (חמישי) לבורסה בנושא נכתב כי "כחלק ממנועי הצמיחה המתוכננים של החברה, בכוונתה לבחון רכישת רישיון הפעלה אירופי, והיא הגישה הצעה בלתי מחייבת לרכישת מלוא ההון המונפק והנפרע של חברת תעופה אירופית, שלה רישיון הפעלה אירופי".
המטרה של ישראייר בהשגת הרישיון היא שהוא יאפשר לה לטוס בין יעדים באירופה מבלי לעבור בנמל התעופה בן גוריון, וללא רגולציה ישראלית, בעיקר בכל מה שקשור לנושאי ביטחון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטוס של ישראייר
מטוס של ישראייר
מטוס ישראייר
(צילום: מוני שפיר)
בנוסף, אם וכאשר ישראייר תזכה במכרז לרכישת חברת התעופה האירופית, היא תוכל להעביר את מטוסי החברה לאירופה בסוף שבוע לטיסות קצרות.
שווי העסקה מוערך בכ-30 מיליון אירו, כשלפי הערכות, חלק מהכסף ישולם במזומן וחלק בהחלפת מניות. לפי הערכות, קיים סיכוי סביר שישראייר תזכה בעסקה. מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס אמר: "אם העסקה תצא לפועל - הפעילות שלנו תוכפל".
לפני שבועיים הודיעה ישראייר כי היא מגדילה את צי מטוסי ה-Airbus שלה ונפרדת ממטוסי ה-ATR הקטנים והמיושנים ששימשו אותה בקו לאילת. בתוך שנה כל הטיסות של ישראייר לאילת יבוצעו במטוסים הסילוניים של Airbus.
כיום לחברה חמישה מטוסי Airbus שבהם 180 מושבים, והיא מתכוונת לחכור מטוס נוסף, שישי במספר. בנוסף דיווחה החברה כי קיבלה הצעה מחברה זרה שמעוניינת לרכוש ממנה את שני מטוסי ה-ATR שבבעלותה, לפי שווי כולל בסך של כ-12 מיליון דולר. אם תתבצע המכירה, תחכור ישראייר מטוס Airbus נוסף שיהיה השביעי בצי המטוסים שלה.
שבוע לפני כן סיימה ישראייר הנפקה מוצלחת שבמהלכה גייסה 25 מיליון שקל בעבור כ-10% ממניותיה שהוצעו לציבור, לפי שווי חברה של 220 מיליון שקל. למרות שבעבר חשבה ישראייר להנפיק לפי שווי של כ-300 מיליון שקל, בשל הנפילות בשווקים היא נאלצה להסתפק בשווי מופחת. עם זאת עדיין מדובר בהנפקה מוצלחת לבעליה החדשים, רמי לוי ושותפו שלום חיים.