מניית ישראייר מזנקת ועמה ההשקעה של בעלי השליטה החדשים: חברת ישראייר הודיעה הבוקר (יום א') כי היא מגדילה את צי מטוסי ה-Airbus שלה ונפרדת ממטוסי ה-ATR הקטנים והמיושנים ששימשו אותה בקו לאילת. בתוך שנה כל הטיסות של ישראייר לאילת יבוצעו במטוסים הסילוניים של Airbus.
כיום לחברה חמישה מטוסי Airbus שבהם 180 מושבים, והיא מתכוונת לחכור מטוס נוסף, שישי במספר. בנוסף דיווחה החברה כי קיבלה הצעה מחברה זרה שמעוניינת לרכוש ממנה את שני מטוסי ה-ATR שבבעלותה, לפי שווי כולל בסך של כ-12 מיליון דולר. אם תתבצע המכירה, תחכור ישראייר מטוס Airbus נוסף שיהיה השביעי בצי המטוסים שלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מטוס ATR של חברת ישראייר
מטוס ATR של חברת ישראייר
מטוס ATR של ישראייר. החברה נפטרת מהמטוסים הקטנים
(צילום: דני שדה)
בשבוע שעבר סיימה ישראייר הנפקה מוצלחת שבמהלכה גייסה 25 מיליון שקל בעבור כ-10% ממניותיה שהוצעו לציבור, לפי שווי חברה של 220 מיליון שקל. למרות שבעבר חשבה ישראייר להנפיק לפי שווי של כ-300 מיליון שקל, בשל הנפילות בשווקים היא נאלצה להסתפק בשווי מופחת. עם זאת עדיין מדובר בהנפקה מוצלחת לבעליה החדשים, רמי לוי ושותפו שלום חיים.
ההנפקה איפשרה לחברת האם של ישראייר, בי.ג'י.איי, לחזור להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב תחת השם ישראייר. זאת שכן ללא ההנפקה הייתה בי.ג'י.איי, שבאמצעותה ביצעו לוי וחיים את רכישת השליטה בישראייר - נמחקת מהמסחר.
2 צפייה בגלריה
 איירבוס A320
 איירבוס A320
איירבוס A320
(צילום: דני שדה)
רמי לוי ושותפו רכשו לפני כשנה את השליטה בישראייר (64%) לפי שווי של 162 מיליון שקל, ובנוסף הזרימו לחברה כ-25 מיליון שקל בלוואת בעלים. כעת ההנפקה דיללה את אחזקות לוי ושותפו ל-57%. אולם, מאז ההנפקה לפני כשישה ימים, זינקה מניית ישראייר ב-16% על רקע הזינוק בביקושים בעולם לטיסות.
היום עם פתיחת שבוע המסחר זינקה המניה ב-6.5% נוספים והקפיצה את שוויה של ישראייר לכ-300 מיליון שקל - כך ש"על הנייר" לוי ושותפו מורווחים כעת על השקעתם ב-35% - ההפרש בין מחיר הרכישה לשווי בבורסה, בניכוי דילול המניות שבבעולתם.
המשקיעים בבורסה מזהים את הפוטנציאל הענק בחברות התעופה לאור ההתאוששות המהירה של הענף בכל העולם. בנוסף, ישראייר נהנית מפריימת ניהול שמעניקים לה המשקיעים בזכות אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר הוותיק, שהצליח - בניגוד למתחרות - לייעל ולשמור על החברה עם פגיעה מינימלית בתקופת הקורונה.
סירקיס אמר ל-ynet כי "הגענו לשוק ההון עם כותרת חדשה, שאנחנו לא רק חברת תעופה אלא חברת תיירות שמפעילה מטוסים. אנחנו נהנים כעת מהביקוש העודף שיש למוצרי תיירות, והחזון שלנו הוא להפעיל שבעה מטוסי איירבאס בנוסף לשניים-שלושה מטוסים חכורים נוספים בהתאם לביקושים. אנחנו רוצים למכור יעדים במרחק של עד 3.5 שעות טיסה מישראל וביעדים המובילים יהיו לנו מלונות שנהיה שותפים בהם".
עם הרכישה הצהיר רמי לוי כי בכוונתו להרחיב את תחום התיירות בישראייר כך שתמכור חבילות נופש ולא רק כרטיסי טיסה, ובהתאם רכשה החברה 25% מקבוצת בתי מלון ביוון בשותפות עם קבוצת בראון תמורת 40 מיליון אירו, והיא מתכוונת עוד להרחיב את מלאי בתי המלון שלה.
יש לציין כי באופן רשמי, ארקיע מצויה במו"מ עם חברת אל על בנוגע למיזוג, אולם גורמים בענף לא פוסלים אפשרות שלבסוף ארקיע תתמזג עם ישראייר כדי להתחרות באל על.