פער מחירים אדיר בין זארה ישראל לאירופה: מעיל שנמכר ב-106.7 שקל באירו לצרכנים באירופה, נמכר בארץ ב-199 שקל ללקוחות בישראל - הבדל של 92 שקל, כמעט פי 2. כלומר בתוספת של שקלים בודדים אפשר היה לקנות עוד מעיל כזה באירופה במחיר של המעיל בישראל.
הלקוחה שהזמינה את המעיל שהגיע עם המחיר באירו כתבה: "קיבלתי הזמנה שעשיתי בזארה אונליין וגיליתי שאנחנו משלמים פי 2 מאשר באירופה. יכולתם להיות יותר אינטליגנטים ולהוריד את מדבקת המחיר באירו".
1 צפייה בגלריה
מתוך הפייסבוק של מירב חביב
מתוך הפייסבוק של מירב חביב
מתוך הפייסבוק של מירב חביב
רשת האופנה הספרדית מבית אינדיטקס, שמוכרת בארץ ביוקר בחסות הזכיינית גוטקס, היא אחת הגדולות בעולם ונחשבת לאחת הפופולריות בישראל. היא גם מפעילה מספר אתרי אינטרנט מצליחים למותגים זארה, זארה הום, פול אנד בר, ברשקה וסטרווידריוס.
לאחרונה ישראלים החלו לקנות באתר האינטרנט של זארה טורקיה, בשל המחירים הגבוהים בארץ. כבר שנים שצרכנים מוחים על מחיריה הגבוהים של זארה בישראל ועקב כך, ברגע שגילו את אפשרות הקנייה מטורקיה, זארה טורקיה הפך לאחד מיעדי הקניות אונליין הנחשקים ביותר עבור מכורי זארה. המחירים בישראל גבוהים פי 3-1.5 ממחירי טורקיה והאהבה של ישראלים למותג זארה הפכה את זארה טורקיה לאתר אינטרנט פופולרי בישראל ולפחות שלוש חברות שילוח החלו לערוך משלוחים משם.
הזכיינית הישראלית גוטקס לא רק שמוכרת במחירים גבוהים (לכאורה במסגרת מדיניות תמחור בינלאומית), אלא שהיא גם ידועה בשירות לקוחות נוקשה. לקוחות התלוננו בעבר שברשת לא מקבלים החזרה של מוצרים ללא קבלה, למרות שהקבלות שחילקו ברשת – דהו. בנוסף, רשתות אינדיטקס לא משתתפות בדרך כלל במבצעי הנחות של קניונים, או בהנחות במסגרת כרטיסי אשראי וגיפט קארדים. כמו כן, תתקשו גם לקבל זיכוי או פיצוי על איחור משלוח בשירות הלקוחות בישראל, בניגוד למדיניות של רוב הרשתות בישראל ובארה"ב לפיה לקוח שאיחר לו המשלוח זכאי לפיצוי מסוים. למרות כל אלה בזכות השיק המדויק של זארה – זאת עדיין אחת הרשתות הבינלאומיות האהובות ביותר בישראל.
מקבוצת זארה ישראל, זכיינית מותגי אינדיטקס, נמסר בתגובה: "מדיניות התמחור של אינדיטקס בעולם נקבעת על פי מדדים אובייקטיבים המאפשרים ללקוחות ליהנות משילוב של חווית קנייה בינלאומית, עיצוב, טרנדיות ואיכות במחיר נגיש, ואכן המחירים תחרותיים מאוד ביחס לשוק המקומי. עם זאת ישנם הבדלים בין המדינות הנובעים מנתוני השוק והכלכלה המקומית למשל, עלויות נדל"ן, מכס, היטלים שונים, כוח אדם.
"בנוסף, האסטרטגיה של הקבוצה מבוססת על קולקציה המתחדשת ללא הרף. אסטרטגיה זו מיושמת הלכה למעשה בשינוע אווירי פעמיים בשבוע ולכן מתווספות גם עלויות אלה".