בקשה לאישור תביעה ייצוגית בכ-650 מיליון שקל: הבקשה הוגשה בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד גוטקס מותגים מקבוצת גוטקס, המחזיקה בזיכיונות לזארה, פול אנד בר ועוד. המבקשת טוענת באמצעות עו"ד אורי קינן כי גוטקס הפרה לכאורה את חוק הגנת הצרכן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לטענת התובעת, גוטקס מסרבת לאפשר ללקוחותיה לבטל עסקת רכישה של כרטיס מתנה וקבלת החזר כספי באופן שבו שולם, מסרבת להשיב החזר כספי במזומן של העודף שנותר בשובר המתנה או בזיכוי במצב שבו יתרת העודף נמוכה מ-100 שקל, מסרבת לבטל עסקת מתנה ולהחזיר כסף במזומן כנגד פתק החלפה, ועוד. "ריבוי הקלטות השיחות עם עובדי קבוצת גוטקס מוכיח כי מדובר במדיניות ברורה וסדורה", נטען.
1 צפייה בגלריה
 סניף של זארה
 סניף של זארה
סניף של זארה
(צילום: מירב קריסטל)
מהמועצה לצרכנות נמסר כי "החוק קובע כי ניתן לקבל עודף במזומן על מימוש שובר זיכוי ושובר מתנה אם ההפרש בין הסכום הנקוב על השובר ומחיר המוצר שנרכש אינו עולה על 5% או 100 שקל, הנמוך מביניהם.
"ניתן להחזיר מוצר שהתקבל כמתנה בעסקה פרונטלית אם יוצג פתק החלפה או כל הוכחת קנייה אחרת. צרכן שרכש כרטיס מתנה באתר רשאי לבטל את העסקה ולקבל החזר מלא. אם הכרטיס נרכש בסניף אין לצרכן הזכות לבטל את העסקה ולקבל החזר. אם מוצר נרכש בכרטיס מתנה, תווי קנייה או שובר זיכוי אין לצרכן הזכות לבטל את העסקה".
מזארה נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו פנייה מכל סוג. כשתתקבל נגיב במידת הצורך".