סימילאק עורכת איסוף יזום (ריקול) נוסף של תרכובת מזון לתינוקות: חברת אבוט יבואנית המותג אוספת מרשתות הפארם וקופות החולים מוצר בשם PM60/40 מסדרת יצור אחת, מס' אצווה 27032K80, תוקף 1 באפריל 2023. המוצר מיועד לתינוקות שעדיפה להם צריכת מינרלים נמוכה, בין היתר בעלי תפקוד כליות לקוי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
משרד הבריאות עדכן על קריאת החברה והבהיר כי מדובר בתרכובות מזון מיוחדות לתינוקות הנמכרות רק על ידי רוקח.
1 צפייה בגלריה
סימילאק ריקול
סימילאק ריקול
איסוף של המוצר סימילאק PM 60/40 הניתן במרשם
לפי היבואנית: "המוצר ניתן אך ורק במרשם רפואי ומיועד לתינוקות עם בעיות כליה. המוצר מיוצר במפעל Sturgis - מישיגן ארה"ב לא נתקבלו שום תלונות בישראל לגבי מוצר זה".
האיסוף בא בהמשך להודעת האיסוף שפורסמה ב-19 בפברואר עבור המוצרים אלימנטום לתינוקות אלרגיים ו-HMF מעשיר חלב אם.
מהחברה נמסר עוד כי הרחבת האיסוף נעשית "כמשנה זהירות ובתיאום עם שירות המזון הארצי של משרד הבריאות. הוא נעשה אחרי שנודע על מותו של תינוק בארה"ב, שנמצא חיובי עבור Cronobacter sakazaki וניזון מ-PM 60/40 מאצווה זו. מקרה זה נמצא עדיין בחקירה ובשלב זה מקור הזיהום טרם נקבע.
"למהלך הנוכחי אין קשר לשאר מוצרי התזונה של חברת אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק המיוצרים במפעלים אחרים והם בטוחים לשימוש.
"חברת אבוט עורכת בדיקות איכות מקיפות על כל אצוות ייצור של תרכובות מזון לתינוקות, כולל בדיקות מיקרוביולוגיה בטרם שחרורם מהמפעל לשיווק. בבדיקות שנערכו על ידי היצרן לפני שחרורם מהמפעל, בבדיקה נוספת עם הגיעם לישראל עפ"י דרישות החקיקה וכן בבדיקות חוזרות שבוצעו לאחרונה - נמצא המוצר שלילי להמצאות חיידקים.
"אם ברשותך המוצר PM60/40 מאצווה מס' 27032K80, תוקף 1 באפריל 2023, או אחד המוצרים: אלימנטום או מעשיר חלב אם, אל תשתמש במוצר. יש ליצור קשר עם הרופא שלך לגבי אפשרויות הזנה חלופיות מתאימות".