האחים וורנר דיסקברי (Warner Bros. Discovery), אחת מחברות ההפקה הגדולות בעולם לתוכניות טלוויזיה וקולנוע, מעוניינת לפטר כ-30% מצוות הפרסום העולמי שלה המהווים כ-1,000 עובדים בסך הכל - כך לפי גורם המצוי בפרטים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לדבריו, החברה החלה להציע לעובדי צוות הפרסום שלה בארה"ב תוכניות לעיזבה מרצון. בסך הכל, צוות הפרסום העולמי של החברה כולל כיום כ-3,000 עובדים.
1 צפייה בגלריה
האחים וורנר
האחים וורנר
האחים וורנר
(צילום: Shutterstock)
דברים אלו מגיעים לאחר שבחודש אפריל האחרון סמנכ"ל הכספים של החברה, גונאר וידנפלס, טען כי הוא מתכוון לקצץ הוצאות בגובה שלושה מיליארד דולר לאחר ש-AT&T הודיעה כי תפצל את קבוצת וורנר מדיה שבבעלותה ותמזג אותה עם המתחרה תחת השם האחים וורנר דיסקברי, בעסקה בשווי 43 מיליארד דולר. מניית האחים וורנר דיסקברי צנחה בשבוע האחרון ב-18%.
בתוך כך, לא מדובר בחברה היחידה שהודיעה על הקפאת גיוסים או על פיטורי ענק. כך למשל, בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב - קוינבייס, הודיעה אמש כי תפטר כ-1,100 עובדים המהווים כחמישית מסך עובדיה וכך גם החברות רדפין וקומפאס הודיעו לאחרונה על פיטורי עובדים.
בנוסף, ענקית הטכנולוגיה העולמית מטא (לשעבר פייסבוק) הודיעה כי ברקע הירידות החדות בשווקים והנפילה של מניית החברה בלמעלה מ-52% בחצי שנה האחרונה, תפסיק להשקיע במוצרים מסויימים כדוגמת מסנג'ר לילדים או פיצ'רים שיתחרו בזום.
יחד עם זאת, בעוד שהקפאות הגיוסים גרמו לעובדים לחשוש מפיטורים נרחבים בחברה, המנכ"ל מארק צוקרברג אמר בפגישה פנימית שהקלטתה הגיעה לידי The Verge שכרגע לא מתוכננים פיטורים. "אני לא יכול להבטיח שככל שהדברים ישתנו, לא נצטרך לשקול זאת מחדש", אמר המנכ"ל, "אבל מה שאני יכול להגיד זה שנכון להיום, אנחנו צופים שלא נצטרך לפטר עובדים. במקום זאת, אנחנו מפנים את הצמיחה למקומות שאנחנו חושבים שיהיו רווחיים לאורך זמן".
מנגד, ענקית הסטרימינג נטפליקס שאיבדה למעלה מ-70% משוויה בחצי שנה האחרונה הודיעה לאחרונה כי פיטרה כ-150 עובדים - המהווים כ-2% מכלל עובדי החברה בארה"ב ובקנדה.