ענקית הסטרימינג הבינלאומית נטפליקס הודיעה כי היא פיטרה כ-150 עובדים, רובם בארה"ב. ברקע: החברה דיווחה כי איבדה 200 אלף לקוחות ברבעון הראשון של 2022 - לראשונה זה עשור - והמניה קרסה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
יחד עם זאת, מדובר במהלך פיטורים מצומצם יחסית, כאשר המפוטרים מהווים כ-2% בלבד מכלל עובדי נטפליקס בארה"ב ובקנדה.
2 צפייה בגלריה
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
(צילום: רויטרס)
בחברה טענו כי "השינויים הללו מונעים מצרכים עסקיים ופחות נוגעים לתפקוד העובדים, מה שהופך אותם לקשים במיוחד מכיוון שאף אחד מאיתנו לא רצה להיפרד משותפים לעבודה כל כך טובים. אנחנו פועלים כדי לתמוך בהם בעת השינוי הקשה הזה".
מתחילת השנה נפלה מניית החברה בכמעט 70%, כאשר בחודש האחרון בלבד צנחה בכ-43% לאחר פרסום הדוחות המאכזבים. לטענת החברה, הסיבות לתוצאות החלשות היו האינפלציה החמורה שמשתוללת בארה"ב ובמדינות רבות נוספות בעולם, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והתחרות הקשה מולה היא מתמודדת בשוק המתפתח.

נטפליקס תשיק מנוי זול יותר עם פרסומות?

בעקבות הירידה בקצב המנויים החדשים, נטפליקס עשויה לשקול להשיק גרסה מוזלת של השירות שלה שתכלול פרסומות, בדומה למודל של מתחרותיה העולות HBO מקס ודיסני+ - אשר נפתח אמש לרישום מוקדם גם בישראל.
2 צפייה בגלריה
נטפליקס תחקה את המתחרות? דיסני
נטפליקס תחקה את המתחרות? דיסני
נטפליקס תחקה את המתחרות? דיסני
(צילום: shutterstock)
ריד הסטינגס, מנכ"ל החברה, אמר כי "מי שעקב אחרי נטפליקס יודע שאני נגד המורכבות של פרסום וחובב גדול של הפשטות של מנויים. אולם, עם כמה שאני חובב גדול של המודל הזה, אני חובב יותר גדול של יכולת הצרכן לבחור".
במקביל, נטפליקס סיפקה תחזית קודרת גם לרבעון הבא, לפיה היא צפויה לאבד שני מיליון מנויים נוספים. זאת, על אף עלייתן הצפויה של עונות חדשות ללהיטים "סטריינג'ר טינגס" ו"אוזרק" והסרט החדש שלה "האיש האפור" (The Grey Man), בכיבובם של כריס אוונס וריאן גוסלינג.

סוף לשיתוף חשבונות?

לטענת הסטינגס, מגפת הקורונה גרמה ל"רעש משמעותי" בשנתיים האחרונות שהקשה על החברה להעריך ולצפות את העליות ואת הירידות במספר המנויים שלה. כעת, נראה כי הבעיה העיקרית היא התחרות העולה וצופים רבים שמשתמשים באותו החשבון, מה שמקשה על נטפליקס לגדול.
"כשגדלנו מהר, זה לא היה בעדיפות מירבית אצלנו", טען מנכ"ל נטפליקס בהקשר שיתוף החשבונות הרווח מאוד בפלטפורמה, והוסיף כי "כעת אנחנו עובדים על זה מאוד קשה". לפי הערכות, כ-100 מיליון משקי בית צופים בנטפליקס באמצעות חשבונות משותפים - וכ-30 מיליון מתוכם בארה"ב ובקנדה בלבד.
אחד הסממנים הבולטים לעלייה בתחרות בשוק הסרטימינג הוא ההשקעה האדירה של נטפליקס בתוכן ייחודי, אשר עמדה בשנה שעברה על כ-50 מיליארד דולר - זינוק של 50% לעומת 2019.
בתוך כך, החברה ציינה כי על אף העלייה בתחרות, שיעור המשתמשים בפלטפורמה בארה"ב נשאר פחות או יותר קבוע. לכן, החברה מתמקדת כעת בפיתוח שווקים אחרים בעולם ובתוכן מקומי (בדגש על השפה), שם הפוטנציאל גדול בהרבה.