חרף מצב עסקי טוב, אמדוקס מרגישה כי אינה יכולה שלא לנצל את המשבר בהייטק ומצמצמת את מצבת כוח האדם ב-3% - כ-700 עובדים יפוטרו, מהם 100 בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
אמדוקס ידועה כמי שממהרת "ללחוץ על ההדק" בכל הקשור לכוח האדם. בקורונה היא פיטרה 1,000 מתוך 25 אלף עובדיה ברחבי העולם, מהם כמה מאות עובדים בישראל.
1 צפייה בגלריה
פיטורים בחברת אמדוקס
פיטורים בחברת אמדוקס
פיטורים בחברת אמדוקס
(צילום: נדב אבס)
בעבר הרחוק יותר אף הייתה מעין סמל של פיטורים לאחר התפוצצות בועת הדוט.קום, אז פיטרה קרוב ל-1,000 עובדים והביאה אפילו אמבולנסים לבניין החברה, למקרה שיהיו עובדים שיתקשו להתמודד עם הבשורה.
כעת יוצאת אמדוקס, שמפתחת תוכנות לשוק התקשורת יוצאת למהלך של קיצוץ גלובלי. אמדוקס מעסיקה כיום בישראל 5,000 עובדים וגורמים בחברה מציינים כי היא ממשיכה לגייס עובדים ויש לה לא מעט משרות פתוחות במקביל לפיטורים.
מצבה של אמדוקס שונה היום בתכלית ממה שהיה במשבר הקודם והיא נהנית מיציבות בהכנסות, מרווחיות גבוהה ומחלקת דיבידנד בקביעות, אותו היא אף הגדילה בתום הרבעון השלישי. מניית אף נעה בניגוד למגמה בשוק המניות בכלל ובטכנולוגיה בפרט עם עלייה של 20% בסיכום של 2022 שהביאה את החברה לשווי של כ-10 מיליארד דולר.
בחברה אמרו בהתייחס לפיטורים: "אמדוקס היא חברה איתנה, בצמיחה מתמשכת ועם תחזית חזקה להמשך. עם זאת, מתוך אחריות ועירנות למתרחש בעולם, אנו נדרשים לנקוט בפעולות למקסום הגמישות והיעילות שלנו ועושים זאת בזהירות ובמתינות, ובהן הקטנת מצבת כוח האדם הגלובלי בשיעור של כ-2%-3% אחוזים".
אמדוקס, ששנת הכספים שלה הסתיימה באוקטובר, דיווחה על צמיחה של 7% בהכנסות ל-4.6 מיליארד דולר בסיכום השנתי וצבר ההזמנות שלה הגיע לארבעה מיליארד דולר ל-12 חודשים קדימה. פעילות החברה יצרה תזרים של 757 מיליון דולר במזומן. באמדוקס צופים כי גם ב-2023 היא תציג קצב צמיחה דומה של 6%-10%.