1 צפייה בגלריה
אביגדור קלנר
אביגדור קלנר
אביגדור קלנר
(צילום: גיל יוחנן)
בית משפט השלום בתל אביב קיבל לאחרונה תביעה להחזר הלוואה שהגישה חברת "ביג-מג אחזקות" נגד איש העסקים אביגדור קלנר, שריצה מאסר בגין מעורבותו בפרשת הולילנד. קלנר טען שמועד החזר ההלוואה טרם התגבש, שכן סוכם שהוא ישיב את הכסף כשירווח לו כלכלית, אולם השופט עדי הדר קבע שהתנאי התקיים לאחר שחרורו, אז שכר שני בתים רחבי ידיים תמורת 20 אלף שקל לחודש.
החברה טענה בתביעה שהלוותה לקלנר 100 אלף שקל באפריל 2012 עקב קשרי ידידות בינו לבין המנהל שלה. לדבריה קלנר ביקש את ההלוואה עקב הטלת עיקולים על נכסיו, לצורכי מימון הוצאותיו המשפטיות בעקבות הסתבכותו בפרשת הולילנד.
לפי החברה, היא נמנעה במשך שנים לדרוש בחזרה את ההלוואה לנוכח הקשיים שאליהם נקלע הנתבע והעובדה שישב בכלא. היא ציינה שהחל מ-2018, משנוכח מנהל החברה שקלנר חוזר למסלול חייו העסקיים, הוא נדרש בעל פה ובכתב להחזיר את ההלוואה. אולם לטענתה קלנר החל "למשוך" אותה בתירוצים והבטחות שהתבררו כהבטחות שווא.
קלנר טען כי מנגד שהתביעה מקדימה את זמנה. הוא הודה שקיבל הלוואה אך לגרסתו, מאחר שהתנאי למועד ההחזר היה "כשירווח לי כלכלית", לא הגיע המועד לפירעונה. עוד לדבריו, הוא עשה ניסיונות לחזור למסלול חייו העסקיים, אלא שעניין זה לא צלח ומגפת הקורונה רק החריפה את העניין.
השופט עדי הדר ציין כי מהראיות עלה שעם סיום מאסרו של קלנר ב-2018 הוא התגורר בהרצליה עם רעייתו בדירה רחבת ידיים בת שתי קומות ומרתף שאותה שכר תמורת 12 אלף שקל לחודש. על הסכם השכירות הוא חתם עוד ב-2015, בטרם החל לרצות את מאסרו. בנוסף, הוא אחסן בדירה מיטלטלין רבים שהיו בעבר בבית בבעלותו בכפר שמריהו, שממנו פונה במסגרת הליכי הוצל"פ למימוש הנכס.
עו"ד אבי ששועו"ד אבי ששו
בפסק הדין צוין שבחקירתו קלנר לא הצליח להסביר מדוע, אף שהבין שערעורו נדחה ופניו לכלא, לא שכר דירה צנועה יותר ולא מכר את המיטלטלין הרבים. יתר על כן, התברר שהוא שכר עבור בתו בסכום דומה דירה צמודה לדירה שבה התגורר עם רעייתו.
השופט כתב שככל שסבר קלנר שעל המלווה להמתין עד שחייו ישובו למסלולם הקודם, והוא ירכוש שוב בית צמוד קרקע בסך של 18 מיליון שקל, כפי שוויו של הבית בכפר שמריהו שממנו פונה, ספק רב אם התובעת הייתה מסכימה לכך.
נקבע כי די בהמשך מגורי קלנר, רעייתו ובתו בשתי דירות בשכר דירה של כ-20 אלף שקל לחודש, עת השתחרר ממאסרו, כדי להוות רמת "רווחה" שמצדיקה הקביעה כי באותו מועד היה עליו להתחיל לפחות להשיב את ההלוואה.
עוד כתב השופט כי התנהלותו של קלנר חורגת מהחובה לקיים הסכם בתום לב. בנסיבות אלה הוא חייב אותוט להשיב לחברה את ההלוואה בתוספת שכר טרחת עו"ד בסך 15 אלף שקל והחזר אגרות.
• לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין • עו"ד אבי ששו עוסק בדיני חוזים • הכותב לא ייצג בתיק • ynet הוא שותף באתר פסקדין